خبرگزاری کار ایران

پنجشنبه داغ آزادی؛ از خطر اخراج شفر تا جنگ بزرگ

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۰۴۷

استقلال امروز در شرایطی ویژه و در حالی که کمتر هوادار این تصور حضور در جایگاه یازدهمی را تا پیش از دربی داشت برابر رقیب دیرینه قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، شاگردان وینفرد شفر با نمایش دور از انتظار خود در جایگاهی که در شان هواداران این تیم حاضر شده‌اند و اکنون امیدوارند با برتری در دربی به شرایط مثبتی در ادامه مسیر دست یابند. هرچند در سمت مقابل نیز شاگردان برانکو بعد از نتایج درخشان چند هفته اخیر و خصوصا صعود به نیمه نهایی آسیا به سادگی از این دیدار نخواهند گذشت.

پنج‌شنبه، 5/7/1397، هفته هشتم هجدهمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 18:30، داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: محمدرضا منصوری، رحیم شاهین

دوباره استقلال، دوباره پرسپولیس! این تقابل را خیلی‌ها انتظار می‌کشیدند تا پیش از شروع لیگ و در سوپر جام تماشا کنند اما آن بازی به هر دلیل برگزار نشد تا دو تیم باز هم در لیگ رخ در رخ هم قرار بگیرند. برنده این بازی کیست؟ استقلال که تا هفته هفتم (البته با یک بازی کمتر) در جایگاه یازدهم قرار گرفته یا پرسپولیس که در جدول لیگ دوم است، در لیگ قهرمانان آسیا هم به جمع چهار تیم راه یافته و با بردی شیرین که حاصل بازی با سپیدرود بود، گام به این میدان می‌گذارد؟! کدام تیم برنده از دربی بیرون خواهد آمد؟ استقلال روی کاغذ میزبان است اما در این بازی هیچ گاه نه تیمی میزبان بوده و نه میهمان! حتی اگر قانون 90 به 10 نیز اجرا شود بعید است هیچ یک از دو تیم حس میزبانی یا میهمانی داشته باشند.

این سکوها نیستند که برنده دربی را مشخص می‌کنند. برنده این بازی را حالات روحی روانی بازیکنان و مربیانش تعیین می‌کند و هر تیمی که از لحاظ روانی شرایط بهتری در این بازی داشته باشد و البته اصول بازی را هم به واسطه داشته‌هایش به خوبی اجرا کند، برنده این بازی خواهد بود. گرچه نباید فراموش کرد یک طرف نتیجه این بازی تساوی است که در تاریخ برگزاری دربی‌ها بارها و بارها شاهد رقم خوردن پی در پی آن بوده‌ایم. تساوی‌هایی که گاه زیبا و گاه نازیبا بوده است.

در این بازی بعید نیست که دو تیم تمایل به خلق یک تساوی دیگر داشته باشند. بی‌تعارف هم پرسپولیس و هم استقلال از شکست مقابل حریف واهمه دارند. پرسپولیس نمی‌خواهد بازنده باشد چون بازی دشوار لیگ قهرمانان آسیا مقابل السد را در پیش دارد و استقلال هم نمی‌خواهد دوباره طعم تلخ شکست را بپذیرد تا جایگاهش از اینی که هست در جدول رده‌بندی بد‌تر نشود. از سویی برای شفر باخت می‌تواند به منزله آغاز بحران‌های تازه باشد. زمزمه برکناری پیرمرد از همین نقطه نشات می‌گیرد هرچند که فتحی این موضوع را تکذیب و اعلام کرده که از سرمربی‌اش حمایت می‌کند.

روی دیگر این بازی برای استقلال برد است. نتیجه‌ای که بی‌شک منجر به محکم شدن جایگاه شفر در استقلال خواهد شد و چه بسا برد احتمالی مقابل رقیب سنتی استقلال را پس از بازی با پرسپولیس وارد فاز تازه‌ای از موفقیت‌ها کند. استقلال در لیگ هجدهم نتایج مطلوبی به دست نیاورده و روی نوار ناکامی راه می‌رود اما برتری در این بازی می‌تواند روی تمام نگرانی‌های استقلال خط قرمز بکشد و این تیم را در محیطی امن و امیدوارکننده قرار دهد.

از نگاه بیرونی تصور می‌شود که حالات روحی سرخ‌ها بهتر از آبی‌ها است. پرسپولیس با بردهای پی در پی گام به این میدان می‌گذارد و استقلال با شکست‌ها و امتیاز از دست دادن‌های مکرر. با این حال نباید عقبه تیم‌ها را ملاک سنجش قرار داد. این بازی اتمسفری متفاوت دارد. این بازی به طور کلی در هیچ مقیاسی نمی‌گنجد. هر چند که نباید مسائل فنی دو تیم را نیز چندان در خلق نتیجه بی‌تاثیر دانست.

*در ترکیب استقلال بازیکنانی همچون تبریزی و یا روح‌ا... باقری که احتمال حضورش در ترکیب اصلی می‌رود، طارق همام، علی کریمی و آرمین سهربیان بازی در دربی را تجربه نکرده‌اند. الحاجی گرو نیز که یکی از گزینه‌های حضور در ترکیب اصلی است، با فضای این بازی آشنایی ندارد. این وضعیت شاید برای استقلال حاوی نتایج خوبی نباشد و شاید هم دربی‌ندیده‌ها ناگهان در این بازی بدل به بهترین‌های استقلال شوند.

 *همه بازیکنان پرسپولیس دربی را تجربه کرده‌اند و شاید برگ برنده برانکو مقابل شفر همین باشد. این ویژگی احتمالا پرسپولیس را با فضای ذهنی آماده‌تری راهی رقابت بزرگ هفته هشتم خواهد کرد اما نباید از یاد برد که همین تیم دربی‌دیده نیمکتی دارد که می‌تواند به برگ برنده استقلال بدل شود. پرسپولیس روی نیمکتش از بازیکنان آنچنانی سود نمی‌برد و دست برانکو به شدت خالی است. البته پرسپولیس با همین وضعیت هفته‌های سختی را هم پشت سر گذاشته و امیدوار است از این بازی هم به سلامت عبور کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز