خبرگزاری کار ایران

گزارش عملکرد یک‌ساله اخیر شورای اسلامی شهر تهران منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۷۲۸

معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل اداره کل اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران، گزارش عملکرد یک‌ساله این نهاد را از شهریور 96 تا شهریور 97 منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارش عملکرد یک‌ساله اخیر شورای اسلامی شهر تهران در 249 صفحه و در قالب 10 فصل شامل دفتر هیات رئیسه و مصوبات، گزارش اجمالی سخنگو، کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، کمیسیون شهرسازی و معماری، کمیسیون عمران و حمل‌ونقل، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون نظارت و حقوقی، اداره کل اداری و اجرایی و گزارش عملکرد اعضا تنظیم شده است.

ارائه 4 طرح در راستای ایجاد شفافیت مالی در شهرداری تهران

براساس این گزارش، اهم طرح‌هایی که از شهریور سال 96 تا شهریور سال جاری توسط اعضای شورای شهر با هدف شفافیت مالی در شهرداری تهران ارائه شده، شامل الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری حق بهره‌برداری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری به اشخاص حقیقی، حقوقی و موسسات عمومی غیردولتی، مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران، انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی و الزام شهرداری تهران به انجام الکترونیکی و اعلام عمومی اطلاعات معاملات شهرداری تهران است.

طرح‌ها، لوایح و مکاتبات شورای شهر در سال اول از دوره پنجم

در سال اول دوره پنجم شورای شهر تهران، از اول شهریور ماه 96 لغایت سی‌ام مرداد 97 بالغ بر 81 جلسه در شورای اسلامی شهر تهران برگزار شده است. در این سال مجموعا 38 طرح و لایحه به کمیسیون برنامه و بودجه، 9 طرح و لایحه به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، 21 طرح و لایحه به کمیسیون عمران و حمل و نقل، 19 طرح و لایحه به کمیسیون شهرسازی و معماری، 23 طرح و لایحه به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و 14 طرح و لایحه به کمیسیون نظارت و حقوقی ارجاع شده است. از مجموع 103 طرح و لایحه ارجاعی، بررسی 40 طرح و 26 لایحه در کمیسیون‌های اصلی به اتمام رسیده و گزارش مربوط به آن در صحن شورا قرائت شده است. همچنین تعداد 12 طرح و 25 لایحه در جریان بررسی و رسیدگی در کمیسیون‌هاست.

در این سال همچنین، 131 مکاتبه با شهرداری تهران درجهت پیگیری الزامات مصوبات انجام شده است. علاوه بر این در این سال شورا 50 مکاتبه با وزارت کشور، دولت، فرمانداری و ... و 30 مکاتبه با دیوان عدالت اداری و مراجع قضایی داشته است.

تدوین مشخصات عمومی نامزد شهرداری تهران

یکی از اقداماتی که شورای پنجم در سال اول و پیش از شروع رسمی دوره انجام داده تدوین شاخص‌‎های احراز نامزدی شهردار تهران است که کاندیداهای شهرداری براساس این شاخص‌ها معرفی شدند. بنابر این شاخص‌ها، داشتن پیشینه اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایی، اشتهار به پاک‌دستی در سطح افکار عمومی و باور به مبارزه با فساد و داشتن سابقه کار اجرایی در سطح ملی مانند معاونان رئیس جمهور، وزرا و معاونان وزرا، سفرا، نمایندگان مجلس و استانداران، شهرداران تهران و دیگر کلانشرها و سایر مقامات همتراز، داشتن کارنامه موفق در مسئولیت‌های قبلی از جمله خصایص مهم احراز نامزدی شهردار تهران است.

طرح‌ها و لوایح یک‌فوریت مصوب – درحال بررسی در کمیسیون‌های اصلی شورا

براساس گزارش شورای شهر تهران، طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه تعیین ساختار و حدود اختیارات شوراهای معماری مناطق، طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران، طرح اصلاح الگوی مصرف (آب، برق، سوخت) در شهرداری تهران، طرح الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی، لایحه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در شهر تهران، لایحه تعیین نرخ ورودیه و حق توقف پارکینگ‌های عمومی شهر تهران و تعیین نرخ توقف پارکینگ‌های عمومی و نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در شهر تهران، لایحه الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه تعیین ساختار و حدود اختیارات شوراهای معماری مناطق، لایحه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران و اصلاحیه مصوبه تعیین وظایف شورای عالی فنی شهرداری تهران، طرح‌ها و لوایح یک‌فوریت مصوب – درحال بررسی در کمیسیون‌های اصلی شورای شهر تهران را در سال اول دوره پنجم تشکیل می‌دهد.

بیشترین تعداد جلسات متعلق به کمیسیون محیط زیست و سلامت

بیشترین تعداد طرح و لایحه متعلق به کمیسیون برنامه و بودجه

در ادامه این گزارش به آمار عملکرد کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر تهران اشاره شده است. براساس این آمار، بیشترین تعداد جلسات مربوط به کمیسیون محیط زیست و سلامت بوده که در این سال 76 جلسه برگزار کرده است. همچنین کمترین تعداد جلسات مربوط به کمیسیون حقوقی و نظارت است که سال اول 37 جلسه تشکیل داده است.

علاوه بر این، در بخش تعداد مصوبات، طرح و لوایح بررسی‌شده یا در دستورکار، کمیسیون برنامه و بودجه با 124 طرح و لایحه در صدر قرار گرفته و کمیسیون عمران و حمل و نقل با 27 طرح و لایحه، کمترین تعداد طرح و لایحه بررسی‌شده یا در دستور کار را به خود اختصاص داده است.

این گزارش در ادامه به ارائه اطلاعاتی از عملکرد 6 کمیسیون شورای شهر تهران و کمیته‌های زیرمجموعه آن‌ها پرداخته است. علاوه بر این گزارش عملکرد اداره کل اداری و اجرایی و گزارش عملکرد اعضای شورای شهر تهران به تفکیک، بخش‌های پایانی گزارش عملکرد یک‌ساله اخیر شورا را به خود اختصاص داده است.

متن کامل گزارش عملکرد سال اول دوره پنجم شورای شهر تهران در لینک زیر قابل مشاهده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز