خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان مطرح کرد:

آتش‌سوزی هورالعظیم و آلودگی برخی از شهرهای خوزستان/ در انتظار اطفای هوایی آتش

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۶۷۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از تداوم انتشار دود تالاب هورالعظیم و آلودگی برخی از شهرهای استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد رضا لاهیجان زاده گفت: این آتش سوزی در بخش عراقی تالاب رخ داده است.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در تالاب هورالعظیم از سه ماه گذشته تاکنون موجب آلودگی برخی شهرهای استان شده است، افزود: تنها راهی که به صورت مقطعی و موقتی می‌توان آتش سوزی تالاب هویزه را مهار کرد عملیات اطفای هوایی است.

کیامرث حاجی زاده ادامه داد: از سه روز پیش با شروع آتش سوزی پیگیری‌ها برای تامین هواپیمای بزرگ آبپاش انجام شده و هواپیما آماده پرواز است که برای این منظور به نمایندگی وزارت خارجه و مسئولان امنیتی و مرزی هم مکاتبه شده است تا هر چه سریعتر مجوز پرواز به بخش عراقی تالاب هویزه از کشور عراق گرفته شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: دو سوم تالاب نزدیک به ۲۴۰ هزار هکتار در خاک عراق است که حق آبه این تالاب از رودخانه‌های دجله و فرات تامین نشده و خشکسالی‌های اخیر نیز باعث خشک شدن کامل بخش عراقی تالاب شده که این موضوع آتش‌سوزی در حدود ۱۸۰ هزا هکتار تالاب را موجب شده است.

تالاب هویزه ، آخرین بازمانده تالاب های بین النهرین در جنوب غربی کشور در خوزستان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز