خبرگزاری کار ایران

بارگیری همزمان ۲ سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۴۵۰

عملیات بارگیری عرشه اصلی ۱۳B و اقماری ۱۳D طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از یارد صنعتی صدرا در بوشهر به‌طور همزمان در حال انجام است.

به گزارش ایلنا از شرکت نفت و گاز پارس، پیام معتمد، مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی در این باره گفت: عرشه اصلی SPD-۱۳B نخستین سکوی دریایی این طرح است که عملیات بارگیری آن با پیشرفتی بالغ بر ۹۸ درصد صبح روز سه‌شنبه (سوم مهرماه) آغاز شد و تا پاسی از شب ادامه داشت.

وی همچنین از آغاز عملیات بارگیری دومین سکوی طرح توسعه فاز ۱۳ بلافاصله پس از بارگیری نخستین سازه دریایی خبر داد و افزود: مراحل انتقال، بارگیری و مهاربندی دومین عرشه اقماری SPD_۱۳D از صبح امروز (چهارشنبه، چهارم مهر) آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا پایان امروز تکمیل شود.

به گفته معتمد، بارگیری ۲ سکوی این طرح روی شناور FLB۱۲۴ انجام می‌شود و پس از تکمیل عملیات مهاربندی، برای نصب به موقعیت دریایی خود در مخزن مشترک پارس جنوبی هدایت می‌شوند.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به این‌که همه مراحل طراحی و ساخت این دو سازه عظیم دریایی با وزنی حدود ۲۲۰۰ تن به همت متخصصان داخلی انجام گرفته است، افزود: بخش عمده‌ای از کالاها و تجهیزات مورد نیاز ساخت این ۲ سازه از منابع تولیدکننده داخلی سفارش‌گذاری و تامین شده است.

معتمد ظرفیت برداشت گاز هر یک از سکوهای اصلی و اقماری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی را روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب عنوان و پیش‌بینی کرد عملیات نصب هر دو سازه دریایی ۱۳B و ۱۳D تا ابتدای آبان‌ماه پایان باید و در زمستان برداشت گاز غنی از مخزن مشترک پارس جنوبی آغاز شود. به‌ این ترتیب ظرفیت برداشت گاز از طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی به یک میلیارد فوت مکعب در روز خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز