خبرگزاری کار ایران

نمایندگان تصویب کردند؛

ترخیص کالا از اماکن گمرکی با ارائه مجوز جعلی قاچاق محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۳۹۹

با موافقت نمایندگان تعیین و نحوه اعطای مجوز کالاهای وارداتی برای ورود به کشور با پیشنهاد وزارت صمت تهیه می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ماده ۱۲ این لایحه از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن با ۱۴۳ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع موافقت کردند.

براساس این ماده؛ به انتهای بند (ث) ماده ۲ قانون عبارت «به داخل» اضافه می شود.

همچنین نمایندگان در ادامه بررسی لایحه مذکور؛ با ماده ۱۳ این لایحه با ۱۴۲ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۱۳ لایحه مذکور؛ بند (ج) ماده ۲ قانون به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به آن الحاق می شود.

ج) اظهار کالای وارداتی با نام یا علامت تجاری ایرانی بدون اخذ مجوز قانونی از وزارت صنعت، معدن و تجارت

تبصره- (شرایط و نحوه اعطای مجوز درخصوص ورود این کالاها به کشور با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه می شود) و ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می رسد.

همچنین در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ماده(۸) از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در جلسه۱۵۴ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع موافقت کردند.

در ماده (۸) آمده است: در صدر ماده (۲) قانون بعد از عبارت «قانون امور گمرکی مصوب ۲۲/۸/۱۳۹۰»، عبارت «و اصلاحات بعدی آن» اضافه می‌شود.

همچنین نمایندگان با ماده (۹) این لایحه با ۱۳۲ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده (۹) آمده است: در بند (الف) ماده (۲) قانون عبارت «به ترتیب مقرر در قانون امور گمرکی»، جایگزین عبارت «در مهلت مقرر در صورت ممنوع و یا مشروط بودن صادرات قطعی آن کالا» می شود و یک تبصره به شرح زیر به آن الحاق می شود.

همچنین تبصره این ماده می گوید: مصادیق موارد قوه قهریه (فورس ماژور) و مواردی که عدم ورود کالا عمدی نیست، با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون به تصویب هیأت وزیران می رسد.

در ادامه نمایندگان به بررسی ماده (۱۰) این لایحه پرداختند که بر این اساس با ۱۳۷ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در جلسه با این ماده موافقت کردند.

در ماده (۱۰) آمده است: در بند (ب) ماده (۲) قانون، بعد از عبارت «محموله های عبوری»، عبارت «اعم از رویه عبور داخلی و خارجی» اضافه می شود.

نمایندگان در جلسه حاضر ماده (۱۱) را نیز مورد بررسی قرار دادند و با ۱۴۵ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ماده (۱۱) می گوید: بند (ب) ماده (۲) قانون به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به آن الحاق می شود:

در بند (پ) این ماده آمده است: اظهار کالا به گمرک و یا ترخیص یا خروج کالا از اماکن گمرکی با ارائه مجوزها یا اسناد جعلی.

همچنین تبصره این بند می‌گوید: اسناد موضوع این بند توسط ستاد با همکاری وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و اطلاعات تهیه می‌شود و ظرف مدت یک ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز