خبرگزاری کار ایران

رمضانپور:

هیچ خط قرمزی جز منفعت شهر و شهروندان رشت ندارم

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۲۱۰

عضو شورای شهر رشت گفت: منافع شهر و شهروندان و التزام به قانون تنها خطوط قرمز من در چهار دهه فعالیت است.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد رمضانپور نرگسی با اشاره محرم و واقعه‌عاشورا، پیام اصلی این واقعه را امر به معروف و نهی از منکر و شناخت ظلم و حمایت از مظلوم دانست و با مثال شریح قاضی اظهارکرد: منظلم و آنان که تن به ظلم داده و تحت تاثیر تهدید و تتمیع واقعیت را انکار می‌کنند از پست‌ترین افراد میباشند.

عضو شورای‌شهر رشت افزود: امروز باید با بررسی عملکرد خود به این مطلب واقف شویم که اگر در واقعه عاشورا حضور داشتیم برابر تهدید و فشار در کدام صف قرار می‌گرفتیم در برخی رفتارهای خود تجدیدنظر کرده و در راه درست گام بنهیم.

وی  با اشاره به تعامل‌محوری به‌عنوان خط مشی خود از ابتدای شورا و عدم اعمال دیدگاه سیاسی در امور شورا خطاب به شهروندان اظهار داشت: در انتخاب شهردار گذشته علی‌رغم دخالت بیرونی و کنار گذاشتن شهردار مدنظر و مورد وثوق ما تنها به‌دلیل حفظ اجماع نظر و پیشبرد اهداف شورا و منافع شهر با حمایت از گزینه طیف مقابل با اعتقاد به توانایی‌های "نصرتی"، وی را به‌عنوان شهردار انتخاب کرده و تا آخرین روز حضورش در این مسند از وی حمایت کردیم و با تشکیل یک فراکسیون کاری از افراد باتجربه و فارغ از پرداختن به گرایشات سیاسی برای پیشبرد کیفی امور تشکیل و به فعالیت شورایی پرداختیم که متاسفانه با فشار دست‌های پشت پرده و سوء‌استفاده آنها از ضعف‌های موجود در برخی اعضا با برنامه‌ای هدفمند باعث ایجاد انشقاق و تفکیک سیاسی اعضا شده و بی‌توجه به تذکرات متعددی که آن زمان بارها اعلام شد به تفرقه بین اعضا انجامید.

رمضانپور با اشاره به نامه ۷ تن از اعضای شورای‌شهر خطاب به رییس شورا درباره تسریع در انتخاب شهردار، تاخیر در این امر را باعث رکود در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های کلان شهرداری دانست که باعث دلسردی شهروندان و عدم تحقق اهداف مدیریت شهری دانست.

عضو شورای‌شهر رشت درباره عدم انتخاب زاهد و حاجی‌پور به‌عنوان رییس شورای‌شهر در سال دوم بیان کرد: طیفی مشخص با حمایت دست‌های پشت پرده قصد این را داشتند انتخاب شهردار و احیانا کاندیدای مجلس آینده را با انتخاب هیات رییسه سال دوم پیوند بزنند و چون اصلاح‌طلبان شورا مخالف این موضوع بودند با یک طراحی هدفمند ۳ تن از اعضای لیست امید را از حضور در هیات رییسه و کمیسیون‌ها حذف کردند.

منتخب اول شهروندان در شورای‌شهر با اشاره به حذف خود از عضویت عادی در کمیسیون برنامه و بودجه افزود: با توجه به سابقه مشخص من به‌عنوان یک فرد متخصص در حوزه بودجه و حضور در کمیسیون بودجه مجلس و تجربه بستن ۸ بودجه سالانه و ۲ برنامه توسعه ۵ ساله با همکاری اعضای کمیسیون تلفیق و حضور در هیات رییسه کمیسیون بودجه و محاسبات در مجلس ششم و ضرورت نگاه تخصص محور در شورای‌شهر هیچ توجیهی به جز فشارهای بیرونی و اظهارنظر تخصصی و علمی و منجر به واقعیت من در انتقاد به بستن بودجه غیرواقع ای بودجه سال ۹۷ است. بودجه‌ای که از ابتدا مشخص بود با هیچ منطق و عقل سلیمی قابل تحقق نبوده و تنها اثر آن تحمیل بدهی‌های بیشتر بر مجموعه شهرداری است و امروز با تحقق کمتر از ۲۵ درصد بودجه شاهد اثبات این ادعا هستیم.

رمضانپور افزود: هیچ خط قرمزی جز منفعت شهر و شهروندان رشت و التزام به قانون اساسی نداشته و ندارم و تحت هیچ فشار و تهدیدی از رسیدگی به مطالبات شهروندان دست نخواهم کشید و امروز از همیشه بیشتر در این راه مستدام خواهم بود. امیدوارم سایر اعضای شورای‌شهر نیز با درک وظیفه ذاتی خود فارغ از مصلحت اندیشی‌های غیر ضروری که تنها باعث ایراد لطمه به شهر خواهد شد به وظایف ذاتی خود در راستای اجرای قانون بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز