خبرگزاری کار ایران

کارت قرمز پارلمان سوئد به استفان لوفون

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۹۸۹

نخست‌وزیر سوئد موفق به دریافت رای اعتماد از پارلمان این کشور نشد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری لوکال، اکثریت پارلمان سوئد در اقدامی بی‌سابقه به «استفان لوفون»، نخست‌وزیر این کشور، رای عدم اعتماد داده و وی را از سمتش برکنار کرد.

لوفون اولین نخست‌وزیر در تاریخ سوئد است که با رای عدم اعتماد از سمتش برکنار می‌شود.

از ۳۴۹ عضو پارلمان، ۲۰۴ نفر امروز -سه‌شنبه- به نخست‌وزیر کشور رای عدم اعتماد دادند. 

اکنون وظیفه «آندره نورلن» رئیس پارلمان است تا از رهبر دیگر حزب این کشور بخواهد تا دولت را تشکیل دهد. در ماه‌ها یا هفته‌های مانده به شکل‌گیری دولت جدید، لوفون ریاست دولت موقت را برعهده خواهد داشت. 

سوسیال‌دموکرات‌ها سومین گروه در پارلمان هستند و برخی اعضای راست‌گرا خواهان همکاری با گروه راست افراطی «دموکرات‌های سوئدی» شده‌اند. حزب میانه‌رو و لیبرال اعلام کرده‌اند که چنانچه احزاب میانه‌رو و دموکرات مسیحی بر سر مسائلی مانند مهاجرت با راست افراطی به توافق برسند، از ائتلاف احزاب خارج خواهند شد. 

چاره دیگر این است که احزاب ائتلافی با سوسیال‌دموکرات‌ها بر سر مسائلی چون بودجه پاییز به توافق برسند. 

لوفون در حالی از نخست‌وزیری برکنار می‌شود که روز گذشته آندره نورلن، از حزب راست میانه، توانست ریاست پارلمان را به دست آورد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز