خبرگزاری کار ایران

موسسه ای معتبر جهت تحصیل در آلمان

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۵۸۳

اگر شما ویزای توریستی کشور آلمان را دارید از طریق آن نمی توانید برای سفر تحصیلی استفاده کنید. پس قدم دوم برای تحصیل در آلمان اخذ ویزای دانشجویی است.

ایلنا؛ ویزای دانشجویی

 یکی از مزایای گرفتن ویزای دانشجویی برای آلمان امکان ورود و خروج نا محدود از آلمان حتی جهت سفر به کشورهای عضو شنگن میباشد . که این امکان صرفا با ویزای دانشجویی به راحتی صورت میگیرد .با توجه به طول دوره ی تحصیل در آلمان تعداد رفت و آمد به کشور های مختلف به وسیله ی ویزای دانشجویی به دلخواه خود دانشجو میباشد.

اجازه ی اقامت در آلمان پس از اتمام تحصیلات

طبق توضیحات اخیر میدانیم که تعداد دانشجویان در حال تحصیل در آلمان از کشورهای سراسر دنیا که فقط به قصد تحصیل عازم این کشور شده اند نامحدود است. با این حال یکی از دغدغه های دانشجویان پس از اتمام تحصیلات جستوجو برای شغل است. کشور آلمان این اجازه را به دانشجویان خارجی میدهد که پس از پایان دوره ی تحصیلی به مدت یک سال و شش ماه برای یافتن شغل مورد نظر در این کشور اقامت داشته باشند. این خبر خوشحال کننده ای برای تمام دانشجویان است. زیرا یکی از اهداف هر دانشجو برای تحصیل , پیدا کردن شغل و مقام مناسب اجتماعی است.که کشور آلمان این شرایط را برای دانشجویانی که دانشگاه های آلمان را  مقصد تحصیلی خود را انتخاب میکنند فراهم کرده است. حال به بررسی زوایای شغلی دانشجویان میپردازیم : اینک دانشجویی را فرض میکنیم که تحصیلات آکادمیک خود را در آلمان گذرانده و مدتی برای به دست آوردن شغل مورد نظر خود تلاش کرده است .حال پس از استخدام شدن در شغل مورد نظر چگونه میتوان اقامت دائم را در این کشور گرفت؟ دانشجویان عزیزی که شغل مناسب خود را در این کشور یافتند. باید 24ماه در این کشور کار کنند . در طول زندگی در آلمان و شغل روزانه ی فرد باید مبلغی را به عنوان مالیات به دولت آلمان پرداخت کند . تا شرایط دریافت Blue card را داشته باشد. این کارت جهت اقامت دائم در آلمان است .پس از دریافت این کارت به راحتی میتوانید در این کشور اقامت دائم داشته باشید و به زندگی خود ادامه دهید.

 امکان تغییر رشته ی تحصیلی

پس از طی دوره های مختلف تغییر رشته تحصیلی شاید برای برخی دانشجویان لازم و ضروری باشد. زیرا در شرایطی نظیر عدم علاقه به رشته ی درسی ,نداشتن انگیزه نسبت به گرایش تحصیلی, عدم موفقیت در یک رشته ی تحصیلی و برخی دلایل مطرح بین دانشجویان تردید برای تغییر رشته اتفاق خواهد افتاد . دانشگاه های آلمان علاوه بر بررسی و اهمیت  تمام ابعاد آموزشی برای تغییر رشته ی دانشجویان هم برنامه ریزی کرده اند.طبق این سیستم آموزشی شما میتوانید به راحتی تغییر رشته داده و طبق میل باطنی خود تحصیلات خود را در رشته ی دیگری بگذرانید.

شهریه ی دانشگاه ها

پیشتر راجع به شهریه ی دانشگاه های کانادا و شرایط تحصیل در کانادا صحبت کردیم و اکنون به بررسی هزینه های آلمان میپردازیم. هزینه ی تحصیل در آلمان نسبت به کشورهایی مثل آمریکا و کانادا و استرالیا به طرز باور نکردنی فوق العاده مبلغ ناچیزی است. البته ذکر این مورد حائز اهمیت است که بسیاری از دانشگاه ها هیچ مبلغی برای آموزش در دانشگاه ها و تحصیلات آکادمیک دریافت نمیکنند. سایر دانشگاه ها مبلغی حدود 700یورو برای هزینه هایی اعم از: دریافت کارت های خرید کتاب و لوازم ضروری درسی ,برای کارت مترو و اتوبوس , فرم ها و سایر کارت های دریافتی از دانشجویان اخذ میشود.

موقعیت دانشگاه های آلمان برای دانشجویان

همانطور که قبلا گفته شد کشور آلمان با بیش از 300موسسه ی آموزشی رتبه ی خوبی بین کشور های سراسر دنیا دارد.که این دانشگاه ها برحسب انتظار مورد تایید وزارت علوم نیز میباشند .

لیست بهترین دانشگاه های آلمان در سال 2018:

  1. دانشگاه فریه برلین
  2. دانشگاه هومبولت برلین
  3. دانشگاه مونیخ
  4. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
  5. دانشگاه هایدلبرگ
  6. دانشگاه شیلر
  7. دانشگاه فورت وانگن

شرایط پذیرش دانشجو در آلمان

برای تحصیل در دانشگاه های آلمان در مرحله ی اول باید رشته ی مورد نظر خود را در دانشگاه های آلمان جستوجو کنید . که ما به شما سایت www.daad.com را معرفی میکنیم.شما در این سایت با 3 نمونه مرکز آموزشی آشنا میشوید.

1)Universitat (دانشگاه)

 2)Fachhochschule(مرکز آموزش فنی و حرفه ای)

3)  Kunst-und musikhochschule(مدارس هنر و موسیقی)

اینک باید تصمیم بگیرید که در کدام یک از مراکز ذکر شده تحصیل کنید.سپس رشته ی تحصیلی خود را در مرکز دلخواه خود جستوجو میکنید .پس از اطمینان از وجود رشته ی تحصیلی در مرکز دلخواه به مرحله دوم  میروید. حال شما باید از مدت زمان تحصیل و سایر اطلاعات برای پذیرش آگاهی کسب کنید. ابتدا مقطع تحصیلی مورد نظر شما باید بررسی شود .

مقطع تحصیلی کارشناسی (Bachelor)

  • مدت زمان دوره ی تحصیلی 6الی 8ترم

مقطع کارشناسی ارشد (Master)

مدت زمان طول دوره ی تحصیلی 2الی 4ترم                                                                                          

مقطع دکتری(Doctor)

  • اگر متقاضی پرویوزال داشته باشد مدت زمان تحصیل 3الی5 سال میباشد.
  • اگر متقاضی Promotioansprogrammeرا انتخاب کنند مدت زمان تحصیل 3 الی4 سال است.

در این مرحله شما باید مدارک لازم جهت گرفتن پذیرش در دانشگاه مورد نظر را آماده کنید که بر اساس کشور و مقطع مورد نظر متفاوت می باشد. مثلا تحصیل در اتریش نیازمند مدارک متفاوتی با آلمان می باشد.

مدارک لازم جهت پذیرش در مقطع کارشناسی:

1-مدرک دیپلم دوره ی متوسطه به همراه مدرک پیش دانشگاهی

2- نامه ی قبولی در دانشگاه های سراسری

3-مدرک زبان انگلیسی و آلمانی (برای رشته هایی که به زبان آلمانی تدریس میشوند.)

4- اخذ نمره ی قبولی در آزمون ورودی برای رشته ی مورد نظر

مدارک لازم برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری:

1-مدرک کارشناسی

2-مدرک دوره ی زبان انگلیسی و یا آلمانی (بستگی به زبان رشته فرد متقاضی دارد.)

3- کسب نمره ی قبولی در آزمون ورودی

4- رزومه

نکته : تمامی مدارک گفته شده اصل به همراه ترجمه آماده شود.

در مرحله ی بعد شما باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. اگر شما ویزای توریستی کشور آلمان را دارید از طریق آن نمی توانید برای سفر تحصیلی استفاده کنید. پس قدم دوم برای تحصیل در آلمان اخذ ویزای دانشجویی است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کشور آلمان

1-تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی

2-نامه ی پذیرش از دانشگاه در آلمان

3-نامه ی حمایت کننده ی مالی

4-شناسنامه و دو برگ کپی از آن

5-سابقه ی تحصیلی در ایران

6-عکس رنگی

7-پاسپورت شخص متقاضی به همراه 2برگ کپی

8-اصل و ترجمه ی مدرک کارشناسی و یا ارشد

9-اصل و ترجمه ی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی

طبق مباحث گفته شده آرزوی ما تصمیم صحیح و منطقی برای تحصیل در کشوری که بیشترین پیشرفت و آموزش را برای شما به ارمغان می آورد . هدف ما معرفی کشورهای مختلف و بررسی ابعاد آموزشی این کشورها برای دانشجویانی که به دنبال اطلاعاتی راجع به تحصیل در خارج از کشور هستند .

موسسه ی دانشپذیران اسپید آروین در این مسیر پر پیچ و خم همراه شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره ی حضور و غیرحضوری کارشناسان خبره ی ما در زمینه ادامه تحصیل در خارج از کشور اعم از تحصیل در آلمان، تحصیل در اتریش، تحصیل در سوئد، تحصیل در کانادا و ... کمک بگیرید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز