خبرگزاری کار ایران

دلچسب‌ترین برنز دنیا برای بریمانلو و جودوی ایران

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۷۹۱

محمد محمدی بریمانلو جودوکای وزن ۷۳- کیلوگرم ایران که با 6 پیروزی و یک شکست صاحب مدال برنز رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ باکو شد، هفتمین مدال‌آور تاریخ جودوی ایران لقب گرفت.

به گزارش ایلنا، محمد بریمانلو دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی بعد از درخشش در رقابت‌های جهانی 2018 و کسب نشان برنز جهانی در این رویداد معتبر به صورت رسمی هفتمین مدال‌آور تاریخ جودوی ایران در دنیا لقب گرفت. مدالی ارزشمند که به‌ واقع جان و روح تازه‌ای به این رشته رزمی بخشید. رشته‌ای که تا قبل از بازی‌های آسیایی اندونزی شرایط نابسامانی در عرصه بین‌المللی داشت و به جز اتکا به درخشش تک ستاره‌های خود خیلی حرفی برای گفتن در دنیا نداشت اما بعد از بازی‌های آسیایی گویی روح تازه‌ای در کالبد این رشته دمیده شده است. زیرا کسب مدال برنز بریمانلو در بازی‌های آسیایی و بلافاصله بعد از آن در رقابت‌های جهانی 2018 باکو نویدبخش و بیانگر مسیری امیدوارکننده و روشن پیش روی این رشته است.

بریمانلو در رقابت‌های جهانی باکو ابتدا مقابل «کیم چول وانگ» از کره شمالی، «ایشن امانوف» از قرقیزستان، «تامی ماکیاس» از سوئد، «ایلیان پاتکوویچ» از مولداوی و «لاشا شاداتوشیلی» از گرجستان پیروز شده بود و اتفاقی شگفت‌انگیز را در این دوره از مسابقات برای جودوی ایران رقم زد. ملی‌پوش کشورمان اما در مبارزه نیمه نهایی خود برابر «آن چان گریم» از کره جنوبی که برای او حکم فینالیست شدن را داشت، بازی را واگذار کرد تا برای کسب نشان برنز نگاهش به گروه بازنده‌ها باشد. 

جودوکای شایسته کشورمان با همان اقتداری که در مبارزات قبلی خود داشت با کسب پیروزی در دیدار رده‌بندی برابر «اودبایار بولدباتار» نماینده مغولستان به مدال برنز رقابت‌های جهانی رسید تا اتفاقی تاریخی را با این مدال ارزشمند جهانی برای جودوی ایران ترسیم کند.

اوج کار نماینده شایسته جودوی ایران در مبارزات وزن 73- کیلوگرم، برتری مقابل حریف گرجستانی بود. جودوکایی عنوان‌دار با رده‌بندی ۶ دنیا که مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ شاخص‌ترین مدالش بود. 

این گرجستانی تنها ۱۳ ثانیه برابر بریمانلو دوام آورد و با ضربه فنی بازنده تاتامی را ترک کرد و در گروه بازنده‌ها هم به مغولستان باخت و از دست‌یابی به مدال باز ماند.

 این هفتمین مدال کسب شده جودو در تاریخ رقابت‌های جهانی است. پیش از بریمانلو، آرش میراسماعیلی دو طلا و دو برنز، محمود میران و سعید ملایی هم هر کدام یک برنز برای جودوی ایران در رقابت‌های جهانی کسب کرده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز