خبرگزاری کار ایران

در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت؛

رایزنی ماکرون و ترامپ با محوریت ایران

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۹۴۵

روسای جمهوری آمریکا و فرانسه درباره مسائلی چون سوریه و ایران با یکدیگر به توافق رسیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، یک مقام ارشد فرانسوی گفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در دیدار با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی‌اش،‌ در نیویورک موضوع جنجال‌آفرینی را پیش نکشید و دو طرف درباره مسائلی چون سوریه و ایران با یکدیگر به توافق رسیدند. 

کاخ سفید در بیانیه‌ای با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس مدعی شد که ترامپ و ماکرون «درباره حوزه‌ای گسترده از مسائل بین‌المللی، ازجمله وضعیت سوریه، مقابله با تهدیدهای ایران و ایجاد شرایط تجارت عادلانه میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده» با یکدیگر به توافق رسیدند. 

مقام‌های فرانسوی که نخواستند نام‌شان فاش شود، به خبرنگاران گفتند که ترامپ نظر ماکرون را درباره مسائل مشترک جویا شد، به آن‌ها گوش داد و برخلاف همیشه در پی تایید حرف‌های خود برنیامد. 

این مقام‌ها مدعی شدند که اقدام‌های ایران در منطقه و برنامه موشک‌های بالستیک این کشور نگرانی دو طرف را در پی داشته، اما ترامپ اصرار داشت که سیاست اعمال تحریم به تضعیف اقتصاد ایران خواهد انجامید  و هنوز برای گفت‌وگو با ایران بسیار زود است. درباره مقوله سوریه، دو طرف توافق کردند که برای نجات جان غیرنظامیان گریخته از منطقه ادلب با ترکیه همکاری کنند.

در زمینه تجارت،‌ ترامپ گفت که اروپا نسبت به آمریکا منصفانه عمل نکرده و ماکرون نیز در پاسخ گفت که ایالات متحده تعرفه‌های بالا و موانع زیادی برای تجارت ایجاد می‌کند، اما هر دو پذیرفتند که دو طرف همچنان باید به گفت‌وگوهای خود ادامه دهند. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز