خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی ماکرون و ترامپ درباره نگرانی‌های فرانسه نسبت به نتایج خروج از برجام

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۲۴۰

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه خبر داد که امانوئل ماکرون در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود درباره نگرانی‌هایش بابت نتایج خروج از برجام در منطقه گفت‌وگو کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی بی اس نیوز ، امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه با همتای آمریکایی خود تماس گرفته و درباره نگرانی‌هایش بابت افزایش تنش‌ها در خاورمیانه در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت‌وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، در بیانیه دفتر ماکرون آمده که سران دو کشور روز شنبه گفت‌وگو کردند و رییس‌جمهور فرانسه نگرانی عظیم خود را از بی ثباتی در منطقه ابراز کرده است.

به گزارش سی بی اس نیوز، ماکرون با خروج ترامپ از توافق هسته‌ای به شدت مخالف بود. تنش بین ایران و اسرائیل در روزهای اخیر تشدید شده است.

ماه گذشته ماکرون به همین خبرگزاری گفته بود که معتقد است خروج آمریکا از برجام دلایل داخلی دارد.

ماکرون در گفت‌وگوی ماه گذشته در برنامه «مارگارت برنان» سی بی اس نیوز گفته بود: «به عقیده من خطرهای زیادی وجود دارد که ترامپ نادیده می‌گیرد.»

ماکرون و ترامپ درباره معضلات مربوط به تجارت هم گفت‌وگو کرده‌اند.

دولت‌های اروپایی برای حفظ تجارت‌های چند میلیارد دلاری با ایران که به لطف لغو تحریم‌ها علیه ایران درپی انعقاد برجام آغاز شده بود، تلاش کرده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز