خبرگزاری کار ایران

از سوی وزیر نفت

آیین‎نامه نظام استانداردسازی در صنعت نفت ایران ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۶۷۴

وزیر نفت، آیین‎نامه نظام استانداردسازی صنعت نفت را به منظور تعیین، بازنگری و نظارت بر حسن اجرای استانداردهای صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، در این آیین‌نامه که از سوی بیژن زنگنه به قائم‎مقام و معاونان وزیر، همچنین مدیران کل و رؤسای واحدهای مستقل ستادی وزارت نفت ابلاغ شده، مدیریت و راهبری فرآیند استانداردسازی و نظارت بر اجرای آن در صنعت نفت ایران با محوریت معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، ایجاد زمینه مناسب در وزارت نفت و شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه برای همکاری با سازمان ملی استاندارد ایران و کلیه ذی‌نفعان در بخش‎های دولتی و غیردولتی در فرآیند استانداردسازی صنعت نفت و ایجاد زمینه مناسب در وزارت نفت و شرکت‎های اصلی و فرعی تابعه برای نظارت بر اجرای استانداردهای صنعت نفت ایران هدفگذاری شده است.

بر اساس آیین‎نامه ابلاغی از سوی وزیر نفت، ارکان اصلی استانداردسازی در صنعت نفت ایران، شورای سیاستگذاری استاندارد، معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، کمیته‌های استانداردسازی در شرکت‎های اصلی و کمیته‌های تخصصی استاندارد است. در این آیین‎نامه، ترکیب اعضا و شرح وظایف هر یک از این ارکان تشریح شده است.

آیین‎نامه نظام استانداردسازی در صنعت نفت ایران در اجرای بند «۳» از جزء «الف» ماده (۳) قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و تبصره‌های «۱» و «۳» از ماده (۳) و ماده (۴) قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ابلاغ شده و موضوع این آیین‎نامه با برخی اسناد بالادستی از جمله بخشی از بند «ج» سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با عنوان توسعه و ارتقای استانداردهای ملی و انطباق نظام‎های ارزیابی کیفیت، بند «۲۴» سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی با عنوان «افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آنها»، بندهای «۳»، «۱۶»، «۱۷» و «۳۰» قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و «قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد» مصوب مجلس شورای اسلامی مرتبط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز