خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت:

قصد داریم زمینه انتقال دانش تولید تجهیزات صنعت نفت را فراهم کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۵۳۶

از طریق رایزنی با شرکت های خارجی و جذب سرمایه گذاری های جدید، قصد داریم زمینه انتقال دانش تولید سایر تجهیزات این صنعت به داخل کشور را فراهم کنیم.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به توان سازندگان داخلی در ساخت ۷۰ درصد کالاهای مورد نیاز داخلی، گفت: از طریق رایزنی با شرکت های خارجی و جذب سرمایه گذاری های جدید، قصد داریم زمینه انتقال دانش تولید سایر تجهیزات این صنعت به داخل کشور را فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا، رضا پدیدار با تشریح توانمندی های شرکت های داخلی برای مشارکت در پروژه های نفتی، اظهار داشت: سازندگان داخلی در حال حاضر توان تولید ۷۰ درصد تجهیزات صنعت نفت را دارند و براین اساس، تنها ۳۰ درصد قطعات و کالاهای این صنعت وارد می شود.

وی اضافه کرد: بخشی از تولیدات شرکت های داخلی صادر می شود به طوری که در حال حاضر ۵ درصد از مجموع کل صادرات کشور متعلق به سازندگان تجهیزات صنعت نفت است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه میانگین بازدهی سرمایه گذاری در بخش ساخت کالاهای صنعت نفت حدود ۳۰ درصد است، گفت: میزان بازدهی در بخش پتروشیمی ۳۷ درصد و در بخش پالایش و پخش نیز حدود ۳۲ درصد است.

پدیدار با تاکید بر لزوم بررسی فرصت های سرمایه گذاری در این بخش، خاطرنشان کرد: بخش تجهیزات صنعت نفت جزو آن دسته از صنایع صنعت نفت است که علاوه بر سودآور بودن در زمینه برگشت سرمایه سریع تر از دیگر بخش ها می تواند پاسخگو باشد.

وی افزود: ظرفیت بالایی در بخش ساخت تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور وجود دارد و ما حتی از طریق رایزنی با شرکت های خارجی در حاشیه نمایشگاه های بین المللی نفت و انرژی و جذب سرمایه گذاری های جدید، قصد داریم زمینه انتقال دانش تولید سایر تجهیزات صنعت نفت به داخل کشور را فراهم کنیم.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت باید از خارج از کشور تامین شود، که در نظر داریم از طریق جذب سرمایه و دانش شرکت های خارجی برای تولید آن ها در داخل کشور زمینه سازی کنیم.

پدیدار اظهار داشت: برخی از شرکت های خارجی پیش از این همکاری خوبی با سازندگان داخلی داشته اند که به دلیل تحریم مجبور به خروج از ایران شده اند، اما در صورت فراهم شدن شرایط، آمادگی حضور مجدد در ایران را دارند.

وی با بیان اینکه قرار است تامین ۲۵ درصد قطعات و کالاها در قراردادها و پروژه ها توسط سازندگان داخلی تامین شود، اظهار داشت: معرفی توانمندی ها و قابلیت های شرکت های داخلی باعثتقویت حضور شرکت های ایرانی در قراردادهای جدید صنعت نفت می شود.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت افزود: با توجه به برگزاری همایش بین المللی رونمایی از قراردادهای نفتی در هفته اول اسفند ماه سال جاری در لندن، حضور نمایشگاه های بین المللی مانند نمایشگاه انرژی کیش می تواند فرصت مناسبی را برای افزایش تعامل با شرکت های داخلی و خارجی را فراهم کند.

پدیدار اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های بین المللی انرژی در مناطق آزاد مانند کیش که مدیران و نمایندگان شرکت های خارجی بدون روادید می توانند در آنها حضور داشته باشند، نقش زیادی در افزایش تعامل سازندگان داخلی و شرکت های خارجی و عرضه توانمندی های داخلی دارد.

وی اضافه کرد: نمایشگاه هایی که در حوزه انرژی برگزار می شود باید هدف سرمایه گذاری در این صنعت را دنبال کند و در این راستا، شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت نیز باید با حضور خود، شرایط سرمایه گذاری و تعامل را تسهیل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز