خبرگزاری کار ایران

عضو هییت مدیره طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش قیمت سکه به 4 میلیون‌و هفتصد هزار تومان

کد خبر : ۶۷۱۵۸۲

کشتی‌آرای اظهار داشت: مجموع تقاضاها باعث شد تا امروز قیمت سکه با افزایش بی‌سابقه همراه شود و برای اولین بار نرخ 4 میلیون‌وهفتصد تومان را تجربه کند و نزدیک به چهارصد تومان حباب داشته باشد. همان‌طور که ذکر شد علت و عامل اصلی این افزایش، نرخ ارز است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا در مورد افزایش بی‌سابقه قیمت سکه گفت: با توجه به اینکه قیمت جهانی طلا تغییری نداشته است، این افزایش قیمت سکه مربوط به افزایش نرخ ارز و افزایش تقاضا پس از یک هفته تعطیلی و سوگواری است.

وی افزود: مجموع این تقاضاها باعث شد تا امروز قیمت سکه با افزایش بی‌سابقه همراه شود و برای اولین بار نرخ 4 میلیون‌وهفتصد تومان را تجربه کند و نزدیک به چهارصد تومان حباب داشته باشد. همان‌طور که ذکر شد علت و عامل اصلی این افزایش، نرخ ارز است.

وی با رد وجود سوداگری در بازار گفت: اینکه ما همه این افزایش را به سوداگران نسبت دهیم درست نیست، باید توجه کرد که اقتصاد براساس یک سری معادلات استوار است و این معادلات می‌گویند که وقتی ارزش ریال در برابر سایر اسعار کاهش می‌یابد، عرضه نسبت به تقاضا همخوانی ندارد و فاصله ایجاد شده موجب افزایش نرخ ارز می‌شود که آن نیز در افزایش نرخ سکه بازتاب می‌یابد.

عضو هییت مدیره طلا و جواهر تهران با اشاره به آخرین قیمت انواع سکه گفت: نرخ هر سکه تمام با تصویر امام 4میلیون و هفتصد هزار تومان، هر قطعه سکه تمام با طرح قدیم 4میلیون و پانصدوپنجاه هزار تومان، هر قطعه سکه نیم 2میلیون و سیصدوده هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و دویست‌وبیست هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ششصدوشصت هزار تومان است.

وی افزود: قیمت هر مثقال طلا یک میلیون‌ونهصد هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز چهارصدوچهل هزار تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز