خبرگزاری کار ایران

مهدی گلستانه:

سریال‌سازی دومین صنعت پولساز/تلویزیون شبکه نمایش خانگی را رقیب خود می‌داند

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۵۵۲

گلستانه معتقد است: اگر کیفیت سریال‌های تلویزیون بالا بود هیچ وقت مخاطب چیزی که به صورت رایگان دریافت می‌کرد را رد نمی‌کرد.

تهیه‌کننده سریال «عاشقانه» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره استقبال مخاطب از سریال‌های نمایش خانگی گفت: اگر کیفیت سریال‌های تلویزیون بالا بود هیچ وقت مخاطب چیزی که به صورت رایگان دریافت می‌کرد را رد نمی‌کرد و سراغ سریال‌هایی نمی‌رفت که مجبور باشد برای دیدن آنها هزینه پرداخت کند. درواقع ما از همه نداشته‌های تلویزیون استفاده می‌کنیم تا محصولمان دیده شود.

مهدی گلستانه ادامه داد: اگر روزی تلویزیون به این نتیجه برسد که کیفیت سریال‌هایش را بالا ببرد، ممکن است ما در شبکه نمایش خانگی دچار چالش شویم اما بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد.

تهیه‌کننده سریال «عاشقانه» درباره حضور چهره‌های سینمایی در شبکه نمایش خانگی نیز گفت: سال گذشته برای کار تحقیقاتی که در حوزه بازاریابی نمایش خانگی بود روی این مبحث تحقیق کردم. امروز در همه دنیا به سمت روایت داستان‌های بلندمدت می‌روند، به دلیل اینکه یکی از عناصرمهم این است که مخاطب خودش دوربین دارد و متوجه شده که چطور باید فیلمسازی اولیه را انجام دهد و از ادوات ادیت استفاده کند و بدین شکل فاصله‌اش را با فیلم سینمایی کم می‌داند.

گلستانه ادامه داد: مخاطب زمانی که می‌بیند می‌تواند فیلم 5 دقیقه‌ای بسازد می‌داند که حتماً در آینده می‌توانند فیلم 90 دقیقه‌ای بسازد اما فاصله زیادی برای روایت داستانی در 4 هزار دقیقه را دارد و درواقع برایش دست نیافتنی‌تر است.

وی با بیان اینکه در همه جای دنیا صنعت سریال سازی دومین صنعت پولساز شده است، خاطرنشان کرد: در برخی از کشورها به این صنعت اهمیت زیادی داده شد اما متاسفانه در کشور ما اهمیت چندانی برای این موضوع قائل نشدند. قطعاً ستاره‌های سینما هم از این قاعده مستثنی نیستند وقتی می‌بینند مخاطب این بازار را بیشتر می‌پسندد به سمت آن می‌روند.

کارگردان«نقطه کور» در ادامه گفت:  مخاطب ما تا زمانی که قسمت اول سریال را ندیده باشد با همه تبلیغات و جذابیت‌های بصری که روی بیلبوردها ایجاد می‌کنیم، نمی‌تواند نظرش را بگوید. اگر با دیدن قسمت اول، داستان مخاطب را درگیر کرد به دیدن آن ادامه می‌دهد و در غیر این صورت دیگر آن سریال را دنبال نمی‌کند و شبکه نمایش خانگی یکی از حوزه‌هایی است که مخاطب برای دیدن آثار حق انتخاب دارند.

وی خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته در بین این همه سریالی که در شبکه نمایش خانگی ساخته شده است تنها سه، چهار سریال با اقبال عمومی روبرو شد و بقیه متضرر شدند.

گلستانه یادآور شد: باید همواره این نکته را درنظر داشته باشیم که اگر داستان داشته باشیم و بدانیم چطور داستان را روایت کنیم در این حوزه موفق خواهیم بود اما تا زمانیکه تلویزیون ما را به چشم رقیب ببیند وضعیت تغییر نخواهد کرد. ای کاش می‌شد شبکه نمایش خانگی و تلویزیون کاستی‌های یکدیگر را پوشش دهند. متاسفانه مدیرها هم خیلی جنبه رقابت ندارند و بیشتر سعی می‌کنند حذف کنند تا مسابقه دهند.

وی افزود: اگر کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها در حوزه نمایش خانگی بدانند داستان را چطور روایت کنند تا مخاطب دوست داشته باشد و با بازار آن آشنا باشند، می‌توانند از شبکه نمایش خانگی به عنوان یکی از پردرآمدترین صنایعی در دنیا استفاده کنند.

کارگردان «نازنین» اظهار داشت: یکی از نکاتی که در سازمان سینمایی باید به آن توجه شود این است که به هر فردی مجوز تهیه‌کنندگی برای تولید سریال ندهند تا براثر کیفیت پایین سریال به نتیجه نرسد و مخاطب را جذب نکند. فکر می‌کنم تنها دو یا سه تهیه‌کننده هستند که بار راضی نگه داشتن مخاطب را در این حوزه به دوش می‌کشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز