خبرگزاری کار ایران

کولیوند خبر داد:

رتبه‌بندی پرسنل اورژانس در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۴۲۴

رییس اورژانس کشور گفت: امسال رتبه‌بندی پرسنل اورژانس صورت خواهد گرفت تا شناسایی آنان ساده تر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ پیرحسین کولیوند، رییس اورژانس کشور در چهل و سومین سالروز تاسیس اورژانس کشور با بیان اینکه وزیر بهداشت در مراسم شهدای اهواز شرکت کردند و به همین دلیل در این مراسم حضور ندارند، به تلاش بخش سلامت در این حادثه اشاره کرد.

کولیوند با جهادگر خواندن مسئولان اورژانس خطاب به آنها گفت: بخشی از این جهاد اقتصادی است. در زلزله کرمانشاه کم نگذاشتید و خدمات شما از چشم مردم دور نمی‌ماند، البته خدمات ما با کمک سایر بخش‌ها است.

او با اشاره به اهمیت حضور به موقع و اخلاق مداری در اورژانس گفت: من مطمئنم که شما دلسوزانه خدمت می‌کنید. باید برای اینکه می‌توانیم اینگونه به مردم کمک کنیم، از خدا شاکر باشیم.

کولیوند با بیان اینکه وزیر بهداشت نگاه ویژه ای به اورژانس دارد، توضیح داد: باید خدمات را به خوبی انجام دهیم تا مدیون نشویم. چشم انداز پنج ساله ما مشخص شده و زمانی که قطعی شد به اطلاع همگان خواهد رسید.

رییس اورژانس کشور افزایش مهارت ها برای کاهش آسیب ها را مهمترین عامل خواند و افزود: امسال دوره‌های آموزش داریم که مسئولان اورژانس باید در آنها شرکت کنند.

به گفته کولیوند امسال رتبه بندی پرسنل اورژانس صورت خواهد گرفت تا شناسایی آنان ساده تر شود.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه اولین افرادی که به حادثه دیده می‌رسند، خانواده‌هایشان و رانندگان هستند، اظهار داشت: سعی می‌شود در بخش آموزش رانندگی بحث خود امدادی و دگرامدادی افزوده شود.

کولیوند در ادامه آماری از تعداد اورژانس ها ارایه داد و گفت: ناوگان اورژانس کشور چهار هزار و ۸۰۰ دستگاه اورژانس دارد، که دو هزار و ۴۰۰ عدد آن جدید و به روز رسانی شده اند.البته امروز تعداد هزار و ۴۰۰ اورژانس غیرفعال است و از دانشگاهها خواستیم تا در بازسازی آنها به ما کمک کنند.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه تاکنون در زمینه نرم افزاری به حدی که باید نرسیدیم، گفت: باید سطح نرم افزار ی را بالا ببریم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه کنیم. باید گفت در زمینه سخت افزاری اقدامات مناسبی انجام شده است.

او سپس از تمام خیرین که تا به امروز به سازمان اورژانس کمک کردند، تشکر کرد و افزود: امروز از این خیرین تشکر خواهد شد.

کولیوند سپس با اشاره به اینکه برای ارتقای وضعیت اورژانس هوایی به جد کار شده است، بیان کرد: این اورژانس تا به امروز ۲۳ هزار مصدوم را جابجا کرده که ۶۵ درصد آنها به اتاق عمل فرستاده شدند که خود این آمار نشان دهنده تصمیم درست برای استفاده از این امکان بود.

رییس سازمان اورژانس درباره موتور اورژانس ها گفت: با این وسیله زمان رسیدن به مصدومان تا ۱۰ یا ۱۲ دقیقه کاهش یافت.

کولیوند با اشاره به حقوق و مزایای کارکنان اورژانس گفت: معاون سازمان برای شفاف سازی این بخش به جد مشغول است. افرادی که به صورت شرکتی همکاری می‌کنند باید با دیگران حقوق یکسان داشته باشند و نباید سطح حقوق در حد کارگری باشد.

او با اشاره به اینکه در مورد کارانه برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است، توضیح داد: در این خصوص فرمول ویژه ای تدارک دیده شده است تا رقم بیشتری پرداخت شود.

همچنین قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت در این مراسم گفت: هرچه اورژانس موثرتر اقدام کند، خدمات درمانی بهتری ارائه خواهد شد. در همین راستا هرچه وزارت بهداشت بتواند سرمایه گذاری بهتری در اورژانس داشته باشد، به نفع مردم است.

جان بابایی با ابراز امیدواری از شکل گیری اقدامات درست در حوزه درمان و توسعه فعالیت های این بخش گفت: امیدوارم از منابع در این بخش به درستی استفاده شود.

جان بابایی با اشاره به کدهای ۲۴۷ و ۷۲۴ در اورژانس توضیح داد: با کد ۲۴۷ که به سکته قلبی اختصاص دارد تاکنون به ۳۵ هزار فردی که دچار سکته قلبی شده‌اند کمک شد. این کمک در زمانی کمتر از ۶۰ دقیقه و در برخی استان‌ها در کمتر از ۳۰ دقیقه صورت گرفت. کد ۷۲۴ به سکته مغزی اختصاص دارد که خدمات به آنها در کمتر از ۹۰ دقیقه انجام خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت در ادامه از ساخت دو پایگاه اورژانس هوایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز