خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای؛

حزب اسلامی کار حادثه تروریستی اهواز را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۳۱۵

حزب اسلامی کار با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی اهواز را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

روز گذشته در حالی که سراسر ایران اسلامی به استقبال گرامیداشت هفته دفاع مقدس رفته بود بار دیگر ایادی خودفروخته تجزیه‌طلب با حمایت و راهبری برخی کشورهای منطقه و دولت‌های غربی و با هدف ایجاد رعب و وحشت، مردم خونگرم و انقلابی خوزستان را به خاک و خون کشیدند، خوزستانی که در هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر رژیم بعثی مقاومت کرد بار دیگر مورد حمله دژخیمان ترور قرارگرفت و شنبه خونینی را تجربه کرد.

جریان تروریستی "الاحوازیه" با این اعمال ددمنشانه و کینه‌توزانه ثابت کرد که جز گلوله و ریختن خون مردم شریف خوزستان هدف دیگری را تعقیب نمی‌کند. دم زدن از آزادی و استقلال اگرچه شعارهایی پرطمطراق و پرجاذبه است اما هنگامی که در گلوله و ترور معنا شود ماهیت طراحان و رهبران خودفروخته و تجزیه‌طلب را نمایان می‌سازد. در طول چهار دهه گذشته همواره دشمنان این مرز و بوم با هدف ایجاد تغییر در جغرافیای ایران و سپس تحت سلطه درآوردن آن بر طبل تجزیه‌طلبی و استقلال‌خواهی اقوام ایرانی کوبیده‌اند اما یکپارچگی ملت و سرزمین بزرگ ایران در طول هزاران سال گذشته حفظ و حراست شده است و شگفت آنکه بزرگترین حافظان آن مرزنشینان و اقوام بوده‌اند. اقوام ایرانی از ترک، کرد، لر، بلوچ، عرب تا مازنی و گیلانی بیش از آنکه دغدغه قومیتی داشته باشند برای حراست از این موطن بزرگ و حفظ آب و خاک خود جانفشانی‌ها کرده‌اند.

آنها اگرچه نسبت به برخی از رفتارها نقد دارند و به عدم توسعه و رشد شایسته استان‌های خود انتقاد می‌کنند اما جانانه در طول تاریخ از مرزهای ایران حراست و حفاظت کرده‌اند. این رفتار دردمندانه و دغدغه‌مند اقوام و قومیت‌ها اما نباید دولت و حاکمیت را از استیفای اصول بحق و مطالبات مدنی آنان غافل کند. اگرچه رهبران، مباشران و آمران عملیات‌های تروریستی در خارج از مرزهای ایران و تحت حمایت برخی کشورهای زیاده‌خواه منطقه و دولت‌های غربی هستند اما عاملان اینگونه خشونت‌ها اغلب از میان جوانان اقوام و به خصوص شهرها و استان‌های مرزی انتخاب می‌شوند و تحت آموزش‌های تروریستی قرار می‌گیرند.

دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران می‌تواند ضمن توجه به مطالبات اقوام و قومیت‌ها و حرکت پرشتاب در راستای توسعه و آبادانی مناطق مرزی بخش اعظمی از یارگیری ایادی دشمن در مرزها را با شکست مواجه ساخته و خنثی کند. حزب اسلامی کار ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی و اعلام همدردی با خانواده‌های بازماندگان شهدای ترور از دولت مجدانه می‌خواهد همزمان با پیگیری و اعلام جرم علیه آمران و رهبران گروهک تروریستی "الاحوازیه" نسبت به تحقق وعده‌ها درخصوص اقوام و استان‌های مرزی تمام همت وسعی خود را مصروف دارد. مردم خوزستان و استان‌های غربی حق بزرگی برگردن این ملت دارند. آنها در طول 8 سال دفاع مقدس مال و جانشان را در طبق اخلاص نهادند. امروزه آنها و سایر اقوام و مرزنشینان فقط انتظار دارند تا طعم شیرین توسعه و آبادانی، اشتغال و رفاه را بچشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز