خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره طلاوجواهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

هنوز مجوزی برای واردات مصنوعات طلا صادر نشده است/ واردات طلا تاثیری روی نرخ سکه ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۴۲۶

کشتی‌آرای اظهار داشت: هر میزان واردات طلا داشته باشیم تاثیری روی نرخ ندارد و مزیت آن در افزایش ذخایر طلای کشور و حمایت از پول ملی است. همچنین با توجه به نیاز صنعت طلا به شمش استاندارد و مواد اولیه باکیفیت، واردات آن موجب تولیدات باکیفیت و استاندارد مصنوعات کشور شود.

محمد  کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا در مورد بخشنامه جدید مبنی بر آزاد بودن واردات طلا گفت: البته واردات طلا پیش از این نیز آزاد بوده و منعی نداشته است، اما در بخشنامه جدید برخلاف گذشته مبدا و منشاء ارز آن مهم نیست و هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند بدون پرداخت عوارض گمرکی و ارزش افزوده اقدام به آن کند.

وی افزود: اما واردات مصنوعات طلا تنها به شرط اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان استاندارد امکان‌پذیر است و بانک مرکزی براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در راستای حمایت از تولید داخلی هنوز مجوزی برای واردات مصنوعات طلا صادر نکرده است و بیشتر تمرکز این بخشنامه بر واردات طلا و ارز است.

کشتی‌آرای با رد تاثیر واردات طلا بر قیمت طلا و سکه در داخل کشور گفت: هر میزان واردات طلا داشته باشیم تاثیری روی نرخ ندارد و مزیت آن در افزایش ذخایر طلای کشور و حمایت از پول ملی است. همچنین با توجه به نیاز صنعت طلا به شمش استاندارد و مواد اولیه باکیفیت، واردات آن موجب تولیدات باکیفیت و استاندارد مصنوعات کشور می‌شود.

عضو هیات مدیره  طلاوجواهر تهران در مورد میزان واردات طلای کشور گفت: تولیدات سالانه طلای خام کشور از معادن داخلی بین 2 تا 5 تن است، در حالی که نیاز سالانه کشور 50 تن است، بنابراین واردات طلا معقول است و کسانی که در خارج از کشور پول دارند، می‌توانند با تبدیل  به طلا آن را بدون هیچ مشکلی وارد کشور کنند.

وی افزود: همچنین در واردات طلا مبدا واردات زیاد مهم نیست و از هر کشوری می‌توان آن را وارد کرد چون شمش طلا استاندارد بین‌المللی دارد و توجه بیشتر روی میزان واردات است تا مبدا واردات.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز