خبرگزاری کار ایران

در واکنش به اعمال تحریم‌ها؛

روسیه:‌ آمریکا با آتش بازی نکند/ پکن: واشنگتن خطای خود را جبران کند

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۲۳۴

تصمیم واشنگتن برای تحریم یک سازمان دولتی چین به خاطر خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی از روسیه با واکنش تند این دو کشور مواجه شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، در واکنش به اقدام دولت آمریکا به تحریم سازمان توسعه تجهیزات وزارت دفاع چین به خاطر خرید تجهیزات نظامی و تسلیحاتی از روسیه، پکن به شدت به واشنگتن تاخت.

سخنگوی وزارت خارجه چین، روز گذشته اعلام کرد:‌ «دولت چین ناخرسندی عمیق خود را نسبت به اقدام نامعقول آمریکا ابراز، و در این زمینه رسما به این کشور اعتراض کرده است. آمریکا به گونه‌ای جدی هنجارهای اساسی روابط بین‌الملل را نقض و روابط بین دو کشور را دستخوش اختلال کرده است».

وی هشدار داد: «ما قویا از آمریکا می‌خواهیم تا این خطای خود را جبران و تحریم‌های وضع‌شده را لغو کند، در غیر این صورت، با عواقب این تصمیم مواجه خواهد شد».

روسیه نیز تحریم آمریکا علیه چین به دلیل خرید تسلیحات از این کشور را به شدت محکوم کرده است. «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «خوب است آنها (آمریکایی‌ها) به خاطر داشته باشند که مفهومی به نام ثبات جهانی هم وجود دارد که آنها بدون اندیشه، با تشدید تنش در روابط روسیه-آمریکا، این مفهوم را تضعیف می‌کنند».

ریابکوف هشدار داد: «بازی با آتش نابخردانه است و می‌تواند خطرناک شود».

این دیپلمات ارشد روسیه گفت: «ما توصیه می‌کنیم که گردانندگان ماشین تحریم واشنگتن دست کم با آشنایی سطحی با تاریخ ما از دور باطل اجتناب کنند».

دولت آمریکا روز گذشته اعلام کرد که سازمان توسعه تجهیزات دفاعی وزارت دفاع چین و سرپرست آن را به خاطر خرید ۱۰ فروند جنگنده سوخوی-۳۵ و سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ از روسیه تحریم کرده است. به این ترتیب، ارتباط مالی و تجاری شهروندان آمریکایی با این سازمان و سرپرست آن ممنوع است و آنها هم از ارتباط و دسترسی به مراکز و تسهیلات مالی آمریکا محروم می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز