خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت تجارت چین:

اقدام‌های یک‌جانبه آمریکا کمکی به حل مشکل کسری تجارت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۶۸۵

سخنگوی وزارت تجارت چین گفت که بی‌ثباتی در اندوخته تجاری را نه کاخ سفید که سازوکار بازار تعیین می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «گائو فنگ» سخنگوی وزارت تجارت چین، روز پنج‌شنبه گفت که اقدام‌های یک‌جانبه آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه کمکی به حل مشکلات ناشی از کسری تجارت این کشور نمی‌کند. این خبر را خبرگزاری شینهوا منتشر کرد. 

گائو در نشستی خبری گفت که بی‌ثباتی در اندوخته تجاری را نه کاخ سفید که سازوکار بازار تعیین می‌کند. وی اشاره کرد که به‌رغم جنگ تجاری، اندوخته تجاری پکن با ایالات متحده، در هشت ماه اول سال ۲۰۱۸، هفت و هفت دهم درصد (حدود ۱۸۱ میلیارد دلار) افزایش داشته است. 

وی همچنین اشاره کرد که صادرات چین به ایالات متحده شش و پنج دهم درصد افزایش داشته است. 

گائو اشاره کرد که افزایش صادرات بیشتر به علت تقاضای بیشتر در بازار داخلی ایالات متحده است. به گفته گائو، یکی از دلایل دیگر این امر این است که صادرکنندگان چینی نگران تغییر سیاست تعرفه‌ای آمریکا هستند و می‌کوشند پیش از تغییر این تعرفه‌ها قراردادهای خود را ببندند. 

 سخگوی وزارت تجارت همچنین گفت که «علت کسری تجاری آمریکا کمبود نرخ پس‌انداز، وضعیت نرخ دلار به‌مثابه ارز اندوخته و کنترل کشور بر صادرات به چین است.»

گائو از کاخ سفید خواست تا به این نکته توجه کند که تعرفه‌های یک‌جانبه مشکلی را حل نمی‌کند و بهتر است واشنگتن رویکردی عملی برای اثبات «سلامت و ثبات» در تجارت دوطرفه پیش گیرد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز