خبرگزاری کار ایران

۲۴ مهر در ورزشگاه آزادی

قاتل آرژانتین مقابل ایران؛ بولیوی، تیمی از پشت کوه

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۹۹۵

بولیوی، دومین حریف تدارکاتی تیم ملی در مسیر آماده‌سازی برای حضوری موفق در جام ‌ملت‌های‌آسیا است.

به گزارش ایلنا، تیمی در آمریکای جنوبی که در آخرین رده‌بندی فیفا در جایگاه پنجاه و نهم ایستاده. بولیوی کشوری است که هرگز نتوانسته افتخاری قابل توجه و مهم در فوتبال به ‌دست بیاورد. این تیم در جدول 10 تیمی مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی، از 18 بازی 14 امتیاز کسب کرد و در رده نهم ایستاد. آن هم فقط با 2 امتیاز بیشتر نسبت به ونزوئلا، تیم آخر جدول.

بهترین نتیجه بولیوی در مقدماتی جام جهانی 2018، پیروزی 2 بر صفر مقابل آرژانتین بود. دیداری که به میزبانی بولیوی و در حضور تمام ستاره‌های میهمان نظیر لیونل مسی برگزار شد. تیم فاریاس همچنین در این بازی‌ها، به تساوی بدون گل مقابل برزیل رسید و البته شیلی را هم با نتیجه یک بر صفر از پیش رو برداشت. دو شکست 5 بر صفر مقابل برزیل و ونزوئلا در خارج از خانه نیز ضعیف‌ترین نتایج بولیوی در مقدماتی جام جهانی بودند.

بولیوی که برگزارکننده بازی افتتاحیه جام جهانی 1994 مقابل آلمان بود، با سرمربیگری سزار فاریاس در مقدماتی جام جهانی شرکت کرد و البته ناکام بود اما مدیران فدراسیون فوتبال این کشور، مربی 45 ساله و اهل ونزوئلا را روی نیمکت حفظ کردند تا آماده حضوری پرقدرت در کوپا آمریکا شوند. آنها به فاریاس اعتماد کردند و باید دید آیا این مربی می‌تواند پاسخ این اعتماد را بدهد یا نه؟

بولیوی در ماه‌های اخیر، 3 بازی تدارکاتی برگزار کرده و هرگز به پیروزی نرسیده. این تیم بعد از پایان جام جهانی، ابتدا در ورزشگاه تیوولی شهر تیرول در اتریش مقابل کره‌جنوبی بازی کرد و مقابل این تیم آسیایی به تساوی صفر بر صفر رسید. نتیجه‌ای جالب برای تیمی که نه در آمریکای جنوبی مدعی است و نه افتخاری آنچنانی در کارنامه‌اش به ثبت رسیده.

دومین بازی تدارکاتی بولیوی، با شکست سنگین این تیم همراه شد. مرکور آره‌نا در گراتس اتریش میزبان بازی بولیوی مقابل صربستان بود. دیداری یک‌طرفه که با برتری 5 بر یک صربستان به پایان رسید. ژاسمانی کامپوس، تک گل بولیوی را در این بازی به ثمر رساند. گلی که نتوانست مانع شکست پرگل شاگردان فاریاس شود. بولیوی همین هفته قبل و در مقطعی که تیم ملی ایران مقابل ازبکستان بازی کرد، به مصاف عربستان رفت و برابر این تیم به تساوی 2 بر 2 رسید. این بازی به میزبانی عربستان و در ورزشگاه فیصل‌بن‌فهد ریاض برگزار شد که ابتدا عربستان با 2 گل پیش افتاد اما بولیوی به بازی برگشت و گل‌های خورده را جبران کرد. بهترین بازیکن بولیوی، شماره 10 این تیم است. بازیکنی به نام ژاسمانی کامپوس که عضو باشگاه استرونگست در لیگ بولیوی است. کامپوس سابقه بازی برای المعیذر در لیگ ستارگان قطر و العروبا در لیگ عربستان را در کارنامه دارد و در 30 سالگی بهترین بازیکن تیم ملی بولیوی محسوب می‌شود. بازیکنی که نخستین بازی ملی خود را در سال 2017، وقتی تنها 19 سال داشت برای بولیوی انجام داد. لقب تیم ملی بولیوی، The Highlanders به معنی پشت کوهی‌ها است. چند دهه قبل، این لقب را به اسکاتلندی‌هایی دادند که در کوه زندگی می‌کردند. حالا این عنوان یا لقب به تیم ملی بولیوی رسیده. کشوری واقع در یک منطقه کوهستانی در آمریکای جنوبی که تلاش می‌کند در فوتبال صاحب افتخار ویژه و سبکی جدید شود.

بولیوی با اینکه به جام جهانی صعود نکرده و در بازی‌های تدارکاتی نیز به پیروزی نرسیده، در رده‌بندی فیفا 536 امتیاز به‌دست آورده و بالاتر از تیم‌هایی نظیر الجزایر، اکوادور، عربستان و مصر قرار گرفته است. اتفاقی عجیب برای تیمی که قریب به اتفاق بازیکنانش در لیگ بولیوی بازی می‌کنند و فقط دو لژیونر از لیگ یک چین و لیگ عربستان توسط فاریاس به اردو دعوت می‌شوند. بنابراین ایران باید مقابل تیمی بازی کند که از بازیکنان حاضر در لیگ داخلی بولیوی تشکیل می‌شود. تیمی که شاید در ظاهر نتواند محکی جدی برای ایران باشد اما وقتی تساوی این تیم مقابل کره‌جنوبی و عربستان را به یاد می‌آوریم، ناخودآگاه به استقبال این بازی می‌رویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز