خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون چوگان مطرح کرد:

چوگان در ایران پتانسیل بالایی دارد/ هدف ما صعود به جام جهانی است

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۲۴۷

رئیس فدراسیون چوگان با اشاره به پتانسیل بالای این رشته در کشور، هدف از برگزاری دیدار تدارکاتی با آرژانتین را صعود تیم ملی چوگان کشورمان به جام جهانی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، گلنار وکیل گیلانی امروز (جمعه) در نشست خبری پیش از دیدار تدارکاتی تیم های ایران و آرژانتین در زمین چوگان قصر فیروزه تهران، افزود: برای کمک به کودکانی که بیماری قلبی مادرزادی دارند و همچنین آمادگی بیشتر بازیکنان تیم ملی به منظور حضور قدرتمند در دور مقدماتی جام جهانی از تیم ملی آرژانتین به منظور برگزاری دیدار تدارکاتی دعوت شده است.

وی گفت: آرژانتین از تیم های قدرتمند جهان محسوب می‌شود و معتقدم که سطح فنی آنان به ما نزدیک است.

رئیس فدراسیون چوگان در پاسخ به این سئوال که حضور ایران در مقدماتی جام جهانی برای چندمین بار صورت می گیرد، اظهار داشت: هشت سال پیش در رقابت های مقدماتی جام جهانی چوگان شرکت داشتیم، اما صعود نکردیم، اما در تیم فعلی توانمندی صعود به جام جهانی وجود دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی میزبان رقابت های مقدماتی جام جهانی است و تاکنون حضور تیم های پاکستان، هند و نیجریه قطعی شده و دیگر رقبا نیز هنوز مشخص نشده اند.

وی درباره اینکه چوگان ایران در چه سطحی از جهان است، اظهار داشت: تیم ایران در فدراسیون جهانی در درجه B قرار دارد، اما در رقابت های مقدماتی در درجه E که اغلب کشورهای آسیایی و آفریقای حضور دارند، به میدان می رویم.

وکیل گیلانی در پاسخ به این سئوال که ورزش چوگان در بین بانوان ایرانی چه شرایطی دارد، اظهار داشت: تیم ملی بانوان ایران در زوم E قرار دارد و از تیم های قدرتمند محسوب می شود.

به گفته وی قرار بود تیم بانوان ایران نیز با آرژانتین مسابقه دهد که به دلیل سرد شدن هوا و وضعیت نامرغوب چمن در پاییز، این دیدار در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از چوگان حمایت می کنند؟ بیان داشت: بودجه وزارت ورزش برای این رشته محدود است و نمی توان با مبالغ در نظر گرفته شده، این ورزش را در سایر استان ها توسعه داد.

وکیل گیلانی درباره اینکه آیا چوگان به نام ایران ثبت خواهد شد، توضیح داد: سال آینده جلسه یونسکو تصمیم نهایی خود را برای ثبت این رشته به نام ایران و یا جمهوری آذربایجان اتخاذ می کند و امیدوارم که ایران پیروز نشست مزبور باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز