خبرگزاری کار ایران

خوشرو:

توافق سوچی نتیجه تلاش دیپلماتیک اجلاس سران در تهران است

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۸۴۷

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: توافق سوچی نتیجه تلاش‌‌‌‌های دیپلماتیک در اجلاس سران روند آستانه در تهران است.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست روز سه‌‌‌شنبه شورای امنیت گفت: توافق سوچی بین سوریه و ترکیه نتیجه تلاش‌‌‌های دیپلماتیک هفته‌‌‌های اخیر، از جمله در قالب نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران است.

وی که در جلسه شورای امنیت برای بررسی آخرین تحولات سوریه سخنرانی می‌‌‌کرد، اظهار داشت: این توافق مبتنی بر رهیافت اصولی و روح حاکم بر روند آستانه است که بر اساس آن ضمن تداوم مبارزه با تروریست‌‌ها، باید تلاش‌‌‌‌های لازم برای جلوگیری از وارد آمدن صدمه به غیرنظامیان به عمل آید.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: این توافق همچنین در راستای اصولی است که روحانی در نشست سران روند آستانه بر لزوم رعایت آنها تأکید کردند.

خوشرو اضافه کرد: این توافق زمینه لازم را برای کنترل دولت سوریه بر بخش‌‌‌های بیشتری از خاک خود فراهم می‌‌‌آورد و مثل هر کشور دیگر، این حق مسلم سوریه است.

وی با تأکید بر لزوم بازگشت آوارگان سوری، این موضوع را در آغاز گفت‌وگوهای ملی و فرآیند سیاسی سوری – سوری مهم قلمداد کرد و تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی کشورها باید از سوریه برای اعاده حاکمیت خود و بازسازی آن حمایت کنند.

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به اتهامات نماینده آمریکا علیه ایران در بحث سوریه خاطرنشان کرد: هدف این سخنان سرپوش گذاشتن بر شکست سیاست این کشور در سوریه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز