خبرگزاری کار ایران

دریادار خانزادی:

در حال هدف‌گذاری برای ساخت زیردریایی کلاس سنگین در کشور هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۱۲۷

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: زیردریایی‌های کلاس فاتح و غدیر کاملاً بومی و ساخت کشور ایران است و در حال هدف‌گذاری برای ساخت زیردریایی کلاس سنگین در کشور هستیم.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار «حسین خانزادی» در گفت‌وگو با گزارش هفتگی شبکه یک سیما اظهار داشت: یک سوم تجارت جهانی از طریق دریا صورت می‌گیرد که مهمترین خطوط تجارت دریایی در مثلث طلایی که از اتصال تنگه هرمز، باب المندب و تنگه مالاگا تشکیل می‌شود، است و به یقین تنگه هرمز به طور کامل تحت کنترل جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس، دشمن همواره تصور می‌کرد که نیروهای مسلح توانایی استفاده از تجهیزات نظامی ساخت آن‌ها را ندارند، خاطرنشان کرد: جوانان غیور و پرتلاش این مرز و بوم توانستند، تمام تجهیزاتی که ساخت غرب بود را راهبری کنند و امروز الحمدلله به نقطه‌ای از پیشرفت رسیده‌ایم که با بهینه‌سازی، می‌توانیم ماموریت‌های نزدیک در دریا را به اقیانوس‌ها و دریاهای آزاد ببریم.

فرمانده نداجا با بیان اینکه تحریم برای ما یک فرصت طلایی بود، عنوان کرد: نمونه بارز فرصت‌طلبی از دوران تحریم، تعمیر و بهینه‌سازی زیر دریایی کلاس طارق است که از این نوع زیردریایی چند کشور دیگر در اقیانوس هند از آن استفاده می‌کنند؛ اما با این تفاوت که آن‌ها برای تعمیر و تجهیز همچنان وابسته به کشور سازنده هستند، ولی جوانان این مرز و بوم با تلاش و کوشش توانستند آن را تعمیر، به‌روزرسانی و بومی کنند.

وی گفت: زیردریایی‌های کلاس فاتح و غدیر کاملاً بومی و ساخت کشور ایران است و در حال هدف‌گذاری برای ساخت زیردریایی کلاس سنگین در کشور هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز