خبرگزاری کار ایران

محسنی بندپی در نشست با استانداران سراسر کشور خبر داد:

افزایش تسهیلات اشتغال روستایی از ۶ به ۱۰ میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۰۸۱

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: سقف تسهیلات قابل تصویب در استان‌ها تاکنون برای ۶ میلیارد تومان بوده است و باید طرح‌های بالای ۶میلیارد تومان در کمیته فنی ملی به تصویب می‌رسیدند اما به درخواست و موافقت استانداران بنا شد که کمیته فنی استان‌ها دارای این اختیار باشند که طرح‌های تا ۱۰میلیارد تومان را بررسی و تصویب کنند.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی، امروز یکشنبه ۲۵ شهریور در نشست با استانداران سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: سقف تصمیم‌گیری برای تسهیلات اشتغال روستایی در استان‌ها ابتدا دو و نیم میلیارد تومان بود که به ۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و اکنون به درخواست استانداران اختیار تصمیم‌گیری را به سقف ۱۰ میلیارد تومان ارتقاء دادیم. 

راه‌اندازی کمیته مشترک با استانداران 

وی ادامه داد: به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر میان استانداران و ستاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمیته‌ای منتخب از پنج استاندار و نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل می‌شود تا نظرات استانداران را در دستورالعمل‌ها و شیوه‌های فنی در چارچوب قانون مصوب مجلس لحاظ کند. 

سهولت در ضمانت طرح های سرمایه گذاری پیشنهادی روستائیان 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ضمانت طرح‌های سرمایه‌گذاری پیشنهادی روستائیان از این پس با سهولت و سرعت بیشتری انجام می‌شود.

بازنگری در رسته‌های منتخب استان‌ها 

محسنی بندپی اشاره کرد: از این پس رسته‌های منتخب هر استان نیز با انجام مطالعه و بررسی مجدد وتصویب در کارگروه اشتغال استان‌ها قابل بازنگری است.

وی ضمن ابراز خرسندی از گفتگو با استانداران که همزمان مسئولیت کارگروه اشتغال استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان‌ها را برعهده دارند، از فعالیت تک تک این افراد به دلیل نقش فعالشان در برنامه‌های اشتغال کشور قدردانی کرد.

هماهنگ‌سازی برنامه‌های اشتغال کشور

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از برگزاری این نشست را هماهنگ‌سازی برنامه‌های اشتغال کشور و همچنین بهینه‌سازی نحوه اجرای آنها با استفاده از تجربیات استانداران دانست و گفت: علیرغم وجود نوسان در اقتصاد کشور، براساس داده‌های مرکز آمار در سال‌های ۹۴ و پس از آن همواره تعداد قابل توجهی از اشتغال جدید را در کشور تجربه کرده‌ایم که تجربه نادری در جهان بوده است. اما همه می‌دانیم که این اشتغال مبتنی بر شرایط موجود بوده است و کفایت نیاز کشور را نمی‌کرده است. به همین دلیل نیز جامعه آن را لمس نمی‌کند.

محسنی بندپی اظهارکرد: برنامه‌های ما در قالب "برنامه اشتغال فراگیر" ناظر بر "توسعه رسته‌های پر اشتغال" و  "افزایش اشتغال پذیری" در قالب طرح‌هایی مانند کارورزی، مشوق بیمه‌ای، یارانه دستمزد و ... بوده است.

وی ادامه داد: بنابر تجربه جهانی، در شرایط فعلی ضرورتا باید نحوه مواجهه با بازار کار را به سمت حفظ اشتغال موجود به عنوان اولویت اصلی ببریم. بنابراین ما نسخه اختصاصی برنامه اشتغال در دوره تحریم را تدوین و ارائه کردیم. این برنامه علاوه بر طرح‌های در دست اجرا، بر دو محور صیانت از اشتغال موجود و تاکید بر ایجاد اشتغال در رشته فعالیت‌هایی است که در دوره تحریم، رونق می‌گیرند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد: برنامه اشتغال روستایی یکی از برنامه‌هایی است که با همکاری استانداران در دست اجرا قرارداریم و امروز فرصت مناسبی است که این برنامه را با هم مرور کنیم و از نظرات شما در این زمینه استفاده کنیم. به نظر می‌رسد با شرایط جدید نیازمند دقت بیشتری در این حوزه هستیم تا منابع ما با کمترین انحراف به گروه‌های هدف تخصیص یابد.

محسنی بندپی تصریح کرد: ما تاکنون حدود ۶ هزار میلیارد تومان منابع صندوق توسعه ملی و بانک‌ها را در اختیار داشتیم و تاکنون حدود ۵ هزار و۲۰۰ میلیارد تومان را مصوب و انعقاد قرارداد کرده‌ایم.

در این نشست استانداران سراسر کشور نقطه  نظرات خود را درباره ابعاد مختلف موضوعات اشتغال  روستایی با محسنی بندپی و تیم مدیریتی و کارشناسی  اشتغال این وزارتخانه مطرح کردند.

عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی نیز توضیحات مفصلی از این طرح و اقدمات انجام شده تاکنون مطرح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز