خبرگزاری کار ایران

دستیار وزیر ارتباطات در امور شهروندی خبر داد؛

تدوین دستورالعمل اجرایی منشور حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۰۷۰

دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین برنامه 6 ماهه دوم سال 97 و یک ساله 98 حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا اکبری نوری دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور حقوق شهروندی در نشست دوره ای دستیاران حقوق شهروندی وزارتخانه ها و سازمان ها که در محل وزارت ارتباطات برگزار می شد با اشاره به اینکه در زمان تدوین و تصویب منشور حقوق شهروندی سوال های بسیاری در این حوزه مطرح بود، گفت: یکی از سوالات این بود که با تصویب منشور حقوق شهروندی چه اتفاقی می افتد و آیا درموضوع بند های حقوق شهروندی قانون وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوالات، افزود: منشور نمونه آرمانی حقوق شهروندی است، افق و نوع حرکت را به ما نشان می دهد و مسیر حرکت را هموار می کند.

اکبری نوری با اشاره به تلاش ها و فعالیت های انجام شده در گذشته در حوزه حقوق شهروندی، خاطر نشان کرد: هر چند فعالیت ها و عملکردها رنگ و بوی تامین حقوق شهروندی داشت اما در جامعه احساس عدم تامین حقوق شهروندی وجود دارد و این نشان می دهد که در این حوزه نقصی وجود داشته است.

وی افزود: برای تامین حقوق شهروندی در جامعه باید اراده، انگیزه، ذهنیت ها، برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ها با محوریت حقوق شهروندی باشد تا بتوانیم به این هدف برسیم.

دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور حقوق شهروندی در ادامه این نشست به اقدامات انجام شده در این حوزه در وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: به عنوان نخستین اقدام در وزارت ارتباطات، مفاد منشور حقوق شهروندی با ماموریت های این وزارتخانه تطبیق داده و حقوق شهروندی در 7 عنوان دسترسی دیجیتال، سواد دیجیتال، امنیت دیجیتال، آموزش دیجیتال، آداب و اخلاق دیجیتال، سلامت دیجیتال و قوانین دیجیتال در این وزارتخانه شناخته شد.

وی تشکیل شورای مشورتی حقوق شهروندی با حضور دستیاران حقوق شهروندی سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت ارتباطات را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان کرد و افزود: این شورای مشورتی از 2 ماه گذشته نیز با دستور وزیر ارتباطات به صورت ثابت و دایمی تشکیل جلسه می دهد.

اکبری نوری به تدوین دستورالعمل اجرایی منشور حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: با تدوین این دستورالعمل، برنامه ریزی، فرآیندها و ارزیابی عملکرد و آموزش بر مبنای این دستورالعمل انجام می شود.

وی از تدوین برنامه 6 ماهه دوم سال 97 و یک ساله سال 98 در حوزه حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات خبر داد و افزود: بر اساس این برنامه ها چشم انداز ما در این حوزه در ادامه این مسیر تا پایان سال 97 و 98 مشخص شده و قابل ارزیابی است.

دستیار وزیر ارتباطات در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه حقوق شهروندی به معنای همه چیز است، گفت: با این مسیری که برای حرکت در این حوزه تعیین شده است امکان تضییع حقوق مردم وجود ندارد و این برنامه به صورت 3 و 6 ماهه و 1 ساله رصد می شود.

وی از طراحی دوره های آموزشی و همکاری با سازمان تنظیم مقررات برای شفاف کردن مقررات این حوزه به عنوان یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این حوزه خبر داد و افزود: در وزارت ارتباطات تلاش شده است در این حوزه ریل گذاری مناسبی انجام شود چرا که بدون ریل گذاری کارها به نتیجه نمی رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز