خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی آلمان برای اشتغال پناهجویان به درِ بسته خورد

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۸۸۸

با وجود سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی آلمان به منظور ایجاد شغل برای پناهجویان در کشورهایِ مبدا، هنوز آمار بیکاری مهاجران بالاست. در بعضی از کشورها به اندازه انگشتان یک دست هم شغل ایجاد نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی.ان.ان، دو وزارتخانه کشور و عمران و توسعه آلمان به منظور حمایت از پناهجویانی که دوطلبانه به کشورهایشان بازگشته‌اند یا اینکه درخواست پناهندگیشان پذیرفته نشده و اخراج شده‌اند، شغل ایجاد می‌کنند.

دولت آلمان ۳۰۰ میلیون یورو به این منظور اختصاص داده است تا این پناهجویان پس از بازگشت به وطن شغل داشته باشند اما حزب چپ‌ها می‌گوید در بعضی از کشورها به تعداد انگشتان یک دست هم شغل ایجاد نشده است.

حزب چپ‌ها این هفته از اعضای دولت خواست که به پارلمان بیایند و به سوالات آنها پاسخ دهند. سرمایه گذاری‌های آلمان بیشتر بر «اشتغال سبز» متمرکز شده است؛ این در شرایطی است که در کشورهای عربی (تونس، مصر، مراکش، غنا) و یا کشورهای عراق و افغانستان بستری برای اشتغال سبز محیا نیست.

هرچند دولت آلمان در چارچوب برنامه‌‌های خود موظف است که زیرساخت‌های لازم را در این کشورها تدارک ببیند تا وعده‌هایش برای اشتغال پناهجویان در کشورهایی که از آنها آمده‌اند، به «شعار دادن» تعبیر نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز