خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت:

شفافیت از ویژگی‌های سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۰۱۶

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت شفافیت، مبارزه با فساد، رانت و عدالت اجتماعی را از مهمترین ویژگی های سامانه تدارکات الکترونیکی دولت عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، رمضانعلی صادق زاده در همایش فرهنگ سازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در رشت بیان کرد: فضای مجازی و الکترونیکی، جایی برای فساد نمی گذارد و همه معامله ها و قراردادها شفاف است.

وی با یادآوری اینکه قانون الکترونیکی کردن دولت در مجلس ششم به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: هیات وزیران به استناد اصل 138 قانون اساسی و به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت ( مرکز توسعه تجارت الکترونیکی) ، امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور ، انجام تمامی معاملات دستگاه های اجرایی اعم از خرید ، مناقصه و مزایده را در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت مصوب کرد.

صادق زاده ادامه داد: تمامی سازمان ها و نهادهای متولی اطلاعات پایه یا ارائه دهنده مجوزها از جمله سازمان های امور مالیاتی، ثبت احوال، ثبت و اسناد و املاک، مرکز امور اصناف و بازرگانان و اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران موظفند زیرساخت لازم و قابلیت دسترسی به اطلاعات مورد نیاز ستاد را از طریق تعاملات الکترونیکی در اختیار ستاد قرار دهند.

وی گفت: چهار هزار و 388 دستگاه اجرایی عضو این سامانه هستند و حدود 57 هزار و 505 تامین کننده دستگاه های اجرایی نیز تاکنون ثبت نام کرده اند ضمن اینکه از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون، حدود 34 هزار میلیارد تومان معامله در این سامانه صورت گرفته است.

صادق زاده در ادامه سخنانش به سامانه های کسب و کار اشاره و اضافه کرد: بین 100 تا 150 هزار سامانه در حوزه کسب و کار فعال است که وظیفه ماست آنها را ساماندهی کنیم و باید شرایط لازم را کسب کنند و شناسنامه دار شوند.

به گفته صادق زاده ، تاکنون 40 هزار سامانه کسب و کار را تحت پوشش قرار داده ایم و این سامانه ها الگوی اعتماد الکترونیکی را بمنظور اعتماد مردم کسب کرده اند.

وی با اشاره به اینکه قانون قاچاق کالا و ارز سامانه دیگری دارد، تصریح کرد: برای جلوگیری از واردات قاچاق نیز سامانه دیگری شکل گرفته ضمن اینکه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در حوزه تجارت الکترونیکی یکی از 9 پروژه موفق دولت الکترونیک و موضوعی فرا قوه ای است.

سیف الله مسرور مدیرکل بازرسی گیلان نیز در این مراسم بیان کرد: شفافیت عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مسئولان برای عامه مردم و ارزیابی آن یکی از مهمترین مزایای اجرای سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است.

وی با بیان اینکه این طرح در گیلان با موفقیت انجام شده است، گفت: امروزه هیچ دولت حقیقی بدون دولت الکترونیک و مجازی نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

مسرور تصریح کرد: اگر دولت حقیقی از دولت الکترونیک فاصله بگیرد محکوم به فساد خواهد شد.

وی زیرساخت، قطع و وصل‌های بی‌مورد را از دغدغه‌های دولت الکترونیک دانست و خاطرنشان کرد: برخی نگاه سنتی داشته و مشتاق به فعالیت روال گذشته هستند در صورتی که در گذشته تخلفات و شکایات بیشتر بود و اکنون با اجرای طرح‌های دولت الکترونیک کاهش یافته است.

تصویب نامه در خصوص انجام تمامی معاملات دستگاه های اجرایی اعم از خرید، مناقصه و مزایده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، 16 اردیبهشت ماه سال گذشته از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اعلام شد که بر اساس آن، باید معاملات دستگاه های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به نشانی www.setadiran.irبه انجام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز