خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۴ هزار میلیارد ریال برای اشتغال عشایر اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۸۳۸

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری اختصاص یافته است که اشتغالزایی بالای را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، کرمعلی قندالی (معاون وزیر جهاد کشاورزی) روز چهارشنبه در شورای عشایر استان خراسان شمالی با بیان اینکه خانوارهای عشایری از تسهیلات به شکل واقعی در راستای افزایش تولید استفاده می کنند، گفت: این قشر در بانک‌ها هیچ معوقه‌ای ندارند.

وی از بانک‌ها خواست تا برای ارائه تسهیلات به عشایر سختگیری نداشته باشند.

قندالی بر ایجاد تنوع در معیشت و درآمد خانوارهای عشایری تاکید کرد و گفت: هیچ نگرانی برای ارائه تسهیلات به این قشر مولد جامعه در حوزه زنجیره تولید وجود ندارد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در مدت پنج سال گذشته هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار استان‌ها برای ارائه به خانوارهای عشایری گذاشته شده است.

قندالی از خانوارهای عشایری خواست تا هیچ نگرانی در خصوص تامین نهاده‌های دامی برای امسال نداشه باشند و افزود: نهاده‌ها به اندازه کافی تامین شده است و در زمان ضرورت بین استان‌ها توزیع خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث نگهداری ایل راه در سطح کشور غفلت شده است، اظهار داشت: تصرف و واگذاری ایل راه‌ها جرم است حتی اگر بیمارستان ساخته شود، متاسفانه در طول سال‌ها ایل راه‌ها مورد تصرف واقع شده‌اند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران از تهیه اطلس ایل راه‌ها نیز خبر داد و گفت: از تمامی مسیرها تاکنون نقشه‌برداری شده است و برای هرگونه ساخت و ساز باید مجوزی از امور عشایر نیز گرفته شود.

جمعیت عشایری کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز