خبرگزاری کار ایران

حداد در گفتگو با ایلنا:

توسعه ورزش چوگان نیازمند عزم ملی است/متاسفانه برخی مسئولان نمی‌دانند چوگان چیست

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۷۸۸

رییس کمیته فرهنگی فدراسیون چوگان با اشاره به اینکه توسعه ورزش ملی چوگان نیازمند عزم ملی مسئولان است، گفت: متاسفانه برخی مسئولان نمی دانند ورزش چوگان چیست.

فتح اله حداد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا با اشاره به اینکه توسعه ورزش ملی چوگان نیازمند عزم ملی مسئولان است، گفت: متاسفانه این مهم در حالیست که برخی مسئولان نمی دانند ورزش چوگان چیست.

رییس کمیته فرهنگی فدراسیون چوگان با اشاره به اینکه فدراسیون برای معرفی فرهنگ ورزش چوگان نیازمند همراهی صداوسیما است، اظهار کرد: رسانه ملی اگر بازی چوگان را پخش کند، حتما همه عرصه‌ها از جمله صنایع، ورزش چوگان را حمایت می‌کنند. به عبارتی مسولان باید باور کنند ثبت جهانی چوگان دستاورد ملی است.

وی با بیان اینکه ورزش ملی چوگان می تواند از ابعاد مختلف بررسی شود، افزود: به عنوان مثال چوگان می تواند در جذب گردشگر تاثیر مستقیم بگذارد که نمونه آن را همه ساله در ایام نوروز و در نقش جهان اصفهان می توان مشاهده کرد.

حداد ضمن تاکید بر اینکه تلاش شده چوگان در دروس مدارس گنجانده شود تا دانش آموزان با این ورزش ملی آشنا شوند، تصریح کرد: در واقع وزارت آموزش و پرورش قول مساعدت برای آشنایی دانش آموزان با ورزش چوگان را داده است.

رییس کمیته فرهنگی فدراسیون چوگان اعتقاد دارد ثبت جهانی چوگان وظیفه فدراسیون را سنگین کرده است زیرا چوگان ریشه در عناصر زندگی مردم دارد.

وی با یادآوری اینکه زیرساخت های چوگان در کشورمان هنوز مطلوب نیست اما در بین کشورهای دنیا وضعیت خوبی داریم، خاطرنشان کرد:  اشرافی دانستن ورزش چوگان امری افراطی و غیرمنطقی است لذا بر این اساس طی سالهای گذشته به چوگان بی‌توجهی شده و آسیب‌های زیادی را رقم زده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز