خبرگزاری کار ایران

سلطانی‌فر: چوگان ریشه در فرهنگ و تاریخ ایران دارد/ امیدوارم مردم برای فعالیت در این رشته تشویق شوند

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۱۲۲

وزیر ورزش و جوانان کشورمان در مورد جایگااه ورزش چوگان در کشور صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی‌فر  در حاشیه آئین رونمایی از ثبت جهانی چوگان، اظهار داشت: چوگان ریشه در فرهنگ و تاریخ ایران دارد که در دهه های اخیر کمتر به آن پرداخته شد. خوشبختانه این رشته، آذرماه سال گذشته توسط یونسکو ثبت جهانی شد که امروز بزرگداشت آن برگزار گردید که باید این مهم را به ملت ایران تبریک بگویم.

وی افزود: با وجود محدودیت هایی که در این رشته وجود دارد، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و تلاش مسئولان ورزشی روند روبه رشدی در پیش گرفته تا علاوه بر یک رشته مستقل ورزشی، مبلغ فرهنگ ایرانی باشد.

وزیر ورزش ادامه داد: امیدوارم همه مردم و جوانان برای فعالیت در این رشته تشویق شوند که در این مسیر، نیاز است فدراسیون و مسئولان ورزشی نیز همت کنند. 

وزیر ورزش با اشاره به اینکه هم اکنون هفت هیات چوگان در کشور فعال هستند، گفت: پنج هیات نیز متقاضی آغاز فعالیت خود هستند که به دلیل نداشتن زمین، فعلا این مهم میسر نیست و با سرمایه گذاری و داشتن امکانات، حتما آنان نیز به سایر هیات ها اضافه می شوند.

وی در خصوص اینکه وزارت ورزش برای توسعه چوگان چه اقداماتی در دستور کار دارد، پاسخ داد: در نخستین قدم نیاز است امکانات سخت افزاری و نرم افزاری توسعه یابد، زمین مناسب تهیه شود و در اصلاح نژاد اسب ها نیز اقدام کنیم.

سلطانی فر گفت: استفاده از تجربیات مربیان خارجی که در این رشته صاحب سبک هستند و اعزام ورزشکاران به اردوهای برون مرزی، راه هایی برای رسیدن به سطح بین المللی و حرفه ای در چوگان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز