خبرگزاری کار ایران

سلطانی فر: توجه به ورزش بانوان اولویت دولت و تاکید آقای رییس جمهور است

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۵۰۲

وزیر ورزش و جوانان در سفر به استان خراسان رضوی پس از افتتاح خانه کاراته استان خراسان رضوی، در مراسم افتتاح فاز دو مجتمع فرهنگی ورزشی موج های ابی ویژه پارک ابی بانوان شرکت کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاح فاز دو مجتمع فرهنگی ورزشی موج های آبی ویژه پارک آبی بانوان در شهر مشهد گفت: خوشبختانه  با اراده ویژه‌ای که در دولت وجود دارد تا بتوانیم کاری برای رشد و توسعه بانوان در همه زمینه ها انجام دهیم، هر روز و در هر گوشه کشور شاهد بهره‌برداری از پروژه‌هایی هستیم که موجب ارتقای ورزش بانوان می شود. در دهه طلایی و خیزش ورزش زنان هستیم و رسیدگی و توجه به ورزش بانوان اولویت دولت است و تاکید آقای رییس جمهور است.

سلطانی فر با اشاره به درخشش بانوان ایران در میادین بین المللی ادامه داد: درخشش زنان و دختران ورزشکار ایران در دهه اخیر از بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ تا به امروز و کسب مدال های  طلا در رشته های مختلف، گواه رشد و توسعه مطلوب و طلایی دختران ورزشکار ما در سال‌های اخیر است. در طول سال‌های بعد ازانقلاب بانوان در بازی‌های آسیایی حدود 40 مدال کسب کرده اند که از این تعداد 30 مدال متعلق به بعد از سال 2010 است که این نشان دهنده خیزش عصر طلایی ورزش بانوان است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بازی های آسیایی جاکارتا افزود: امسال یک سوم کاروان اعزامی ایران به بازیهای آسیایی که حدود 100 نفر است را بانوان تشکیل می دهند که دو برابر دوره قبلی است و این مهم نشان دهنده هم توجه ویژه وزارت ورزش به حوزه بانوان و هم تلاش خود بانوان ورزشکار برای افتخار آفرینی است.

وی با اشاره به موفقیت های ورزش ایران در سال جاری اظهار داشت: خوشبختانه در سه ماه گذشته علاوه برنتایج تاریخی که تیم ملی فوتبال در جام جهانی گرفت و توانست ملتی را خوشحال کند و باعث حفظ غرور و اعتماد و وحدت ملی شود، در خیلی از رشته های دیگر مثل فوتسال بانوان، کشتی، وزنه برداری، ووشو، شطرنج والیبال و ... افتخارات زیادی نصیب ورزش کشور شد که این خبرهای خوش موجب خوشحالی مردم و رضایت رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور شد.

وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد: ورزش زنان از اولویت های دولت محسوب می شود و آقای رییس جمهور بر آن تاکید دارد.

وی در پایان گفت: همانطور که اشاره شد این پروژه بیش از 80 میلیارد تومان هزینه داشته که اگر امروز بخواهیم این پروژه را بسازیم حدود 140 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. امروز همه برای رشد و توسعه کشور به میدان آمده اند که برای رشد و توسعه نیاز به جسم و روح سالم در جامعه هستیم و این مهم با ورزش، تلاش، فعالیت بدنی محقق می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز