خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران:

توجه به فرهنگ مهمترین گام در کاهش آسیب های اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۷۶۰

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: مهمترین گام در کاهش آسیب های اجتماعی مهم بر شمردن فرهنگ است .

به گزارش ایلنا از ساری،سید سعید آرام صبح امروز در نشست هم اندیشی مسئولین امور فرهنگی بهزیستی کشور در ساری با تاکید بر نهادینه کردن امور فرهنگی در فعالیت های بهزیستی اظهار داشت: رشد و بالندگی فرهنگی در جامعه هدف بهزیستی از اهداف این سازمان بوده و برش فرهنگی در نوک فعالیت های بهزیستی استان است.

وی با بیان اینکه پرداختن به موضوع فرهنگ و توجه به این اصل مهم می تواند در پیشگیری بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی تاثیر مهم داشته باشد بر لزوم مشارکت همه جانبه بر تبیین این مهم تاکید کرد.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به طلاق به عنوان یکی از معضلات اجتماعی ،عدم آمورش مهارت زندگی را مهمترین علت طلاق برشمرد و گفت: بایستی با تغییر رویکرد و سعه گذاشتن بر فعالیت فرهنگی در کاهش این معضل نقش اثر گذاری داشته باشیم.

وی بیان کرد: اگر نقش فرهنگ و امور فرهنگی در فعالیت های بهزیستی خالی باشد به نتیجه مطلوب دست پیدا نخواهیم کرد.

آرام  به شناسایی و احصاء نیازهای فرهنگی جامعه هدف تاکید کرد و گفت: نیازهای فرهنگی جامعه هدف در بخش های مختلف با سال های پیش از این متفاوت شده بنابر این ضرورت  دارد با اقدامات و اطلاعات نوین آن را بررسی و مرتفع کرد.

وی به فراوانی آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره و تصریح کرد: توانمند سازی فرهنگی مقدم بر دیگر توانمندی های جامعه هدف است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه بهزیستی سودآوری اجتماعی را به همراه دارد، افزود: مهمترین گام در کاهش آسیب های اجتماعی مهم بر شمردن فرهنگ است .

آرام گفت: برای تربیت فرزندانمان در مراکز شبانه روزی پرداختن به موضوع فرهنگ اصلی مهم است که باید در این مراکز نهادینه شود.

وی اعزام مددجویان بهزیستی به مشهد مقدس را از جمله اقدامات فرهنگی این نهاد حمایتی بیان و اعلام کرد: سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون تومان در بخش فرهنگی بهزیستی استان هزینه شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز