خبرگزاری کار ایران

کارشناس مهارت‌های فرزند پروری در گفتگو با ایلنا:

فرزندپروری نادرست باعثافزایش طلاق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۳۹۶

یک زن و یک مرد درکنار هم وقتی باید تصمیم بگیرند بچه دار شوند که خودشان بتوانند از عهده همدیگر برآیند.

ایلنا: یک کار‌شناس مهارت‌های فرزند پروری گفت: یک زن و یک مرد درکنار هم وقتی باید تصمیم بگیرند بچه دار شوند که خودشان بتوانند از عهده همدیگر برآیند.

«شیرین امامی» در حاشیه برگزاری سومین دوره آموزش زندگی خانواده در بهزیستی کاشان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان با بیان اینکه والدین هیچ موقع به خاطر فرمول از پیش تعیین شده نباید بچه دار شوند، گفت: بعضی‌ها این تصور را دارند که چون سنمان بالا رفته ازدواج کنیم و بعد بچه دار شویم در صورتی که این اقدام اشتباه‌ترین تصمیم است.

شیرین امامی بیشترین آسیب‌های اجتماعی را در ارتباطات زوحین والدین و فرزندان، عدم کنترل خشم و نداشتن تفکر نقادانه افراد عنوان کرد و گفت: خیلی وقت‌ها دیده‌ایم که فرزندان ما به خاطر تربیت نادرستی که از پدر و مادر نتوانستند بگیرند و مشکلات را به دوران نوجوانی خود منتقل می‌کنند.

این استاد دانشگاه خانواده را جایی که بچه می‌تواند پتانسیل اصلی را بدست آورد و وارد جامعه بزرگ‌تر شود دانست و گفت: هدف ما این است که بتوانیم به همیاران آموزش دهیم که فرزند پروری درست چیست تا واسطه‌ای برای آموزش سایر افراد جامعه باشند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی فرزندپروری درست در کاهش آمار طلاق در جامعه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فرزند پروری نادرست می‌تواند طلاق را شدت بخشد، زیرا اگر پدر و مادر وظیفه اصلی خودشان را در قبال فرزندانشان به درستی انجام دهند در کاهش آمار طلاق موثر خواهد بود.

مدرس مهارت‌های فرزند پروری ایجاد کیفیت و کمیت در بچه‌ها را موجب ایجاد شادی و بالا بردن رضایت و بقای بیشتر در خانواده دانست و گفت: نحوه نادرست فرزند پروری موجب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

امامی با اشاره به اینکه در خیلی از مواقع بچه‌ها به خاطر تربیت نادرستی که از پدر و مادر ندارند موجب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شوند گفت: پدر و مادر زمانی که بچه دار می‌شوند باید بتوانند خوب فرزندشان را پرورش دهند، ولی وقتی که نتوانند این کار را بکنند دچار ناکامی می‌شوند و این ناکامی می‌تواند در ارتباطات خودشان تاثیرگذار باشد.

وی ضمن توصیه به والدین که هیچ موقع به خاطر فرمول از پیش تعیین شده بچه‌دار نشوید تصریح کرد: وقتی تعارضات و مهارت‌های لازم در ارتباطات بین زوجین حل نشده ظلم است که زوجین یک انسان دیگر را وارد مشکلات خود کنند.

شایان ذکر است سومین دوره آموزش زندگی خانواده به همت اداره بهزیستی شهرستان کاشان مدت سه روز پیرامون حل تعارض، مهارت‌های گفتگو و شیوه‌های فرزندپروری با حضور کار‌شناسان امور پیشگیری ادارات بهزیستی شهرستان‌های استان اصفهان در سالن اجتماعات اداره بهزیستی کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز