خبرگزاری کار ایران

آوایی در جلسه شورای سیاستگذاری مالکیت فکری:

از تمام ظرفیت‌های وزارت دادگستری برای ارتقای حقوق مالکیت فکری استفاده می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۵۰۵

جلسه شورای سیاستگذاری مالکیت فکری به ریاست وزیر دادگستری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سید علیرضا آوائی وزیر دادگستری، صبح امروز در جلسه شورای سیاستگذاری مالکیت فکری که با حضور نمایندگانی از دستگاه های اجرایی عضو این شورا در وزارت دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: ما از تمامی ظرفیت های موجود در وزارت دادگستری برای ارتقای حقوق مالکیت فکری در کشور و رفع مشکلات مرتبط با این حوزه استفاده می کنیم.

وی با تاکید بر لزوم همزبانی مردم و مسئولین در پیشبرد اهداف کلان کشور از جمله تحقق حقوق مالکیت فکری بیان داشت: اولویت اول همه ما در ابتدا می بایست عزت و سربلندی کشور بوده و با اعتماد به نفس و شناخت دقیق از جایگاهمان، قدمهای بلندتری برای پیشرفت در همه زمینه ها برداریم.

وزیر دادگستری همچنین پیشنهاد کرد کمیته های فرعی اختراعات، علائم و مالکیت ادبی و هنری در ذیل شورای سیاستگذاری تشکیل گردیده و جلسات منظم و برنامه ریزی شده در این رابطه برگزار شود.

حکمت نیا، سرپرست معاونت حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری نیز در این جلسه و پیش از سخنان وزیر دادگستری ضمن تبیین وضعیت کنونی کشور در حوزه حقوق مالکیت فکری اظهار داشت: بخش خصوصی به دنبال تولید ثروت از دانش است و ابزار این کار نیز مالکیت فکری است که دولت می بایست در این زمینه با رفع موانع و مشکلات، هزینه این تولید ثروت را کاهش دهد.

وی با بیان این نکته که در حوزه مالکیت فکری محوریت با کسی است که هزینه آن را پرداخت می کند گفت: برای مثال در حوزه مالکیت ادبی و هنری این محوریت با ناشران است و بر این اساس سیاست اصلی ما نیز می بایست ایجاد شناخت در جامعه و مردمی سازی مالکیت فکری باشد.

در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز