خبرگزاری کار ایران

دانشگر جای خود را در استقلال از دست می‌دهد؟

بازیکن جنجالی جدال با السد از ذهن وینفرد شفر خارج می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۳۹۹

سرمربی استقلال احتمالا تغییراتی بزرگ برای جدال مقابل حریفان بعدی در ذهن داشته باشد تا از اتفاقاتی چون شکست مقابل السد جلوگیری کند.

به گزارش ایلنا، محمد دانشگر این روزها متهم ردیف اول است، مدافع وسط استقلال بعد از بازی با السد تحت فشار شدید انتقادات بود و شاید اگر شفر زود به دادش نمی‌رسید و از او دفاع نمی‌کرد، معلوم نبود چه حال و روزی پیدا می‌کرد. نتیجه دور از ذهن مقابل حریف قطری در حالی رقم خورد که استقلال می‌توانست با گرفتن نتیجه مساوی همه چیز را به سود خود تمام کند و با خیال راحت عازم قطر شود، در روزی هم که همه بد بودند پیدا کردن مقصر می‌توانست این بار روحی را از روی دوش دیگر بازیکنان بردارد و درست رفتند سراغ بازیکنی که تصور می‌شد اگر گاف نمی‌داد حریف قطری با دست پر از ایران نمی‌رفت. همه چیز اما این روزها به شکلی برای استقلال پیچیده شده است و هیچ کس امیدی به صعود این تیم ندارد.

اما این روزها که از دفاع وسط استقلال چهره‌ای مقصر ساخته شده، بعید نیست دانشگر در بازی با السد نیمکت‌نشین شود. یعنی تمام شواهد اینطور نشان می‌دهد که شفر برای این بازیکن به دنبال جانشین است. مرور اتفاقات بازی با السد یک ابهام را برای فوتبالی‌ها به وجود آورد و این ابهام در مورد منتظری و دانشگر بود. خیلی‌ها این دو بازیکن را به یک اندازه مقصر می‌دانستند و تعدادی هم فقط انگشت انتقاد روی نام دانشگر گذاشتند. طبیعی است که در چنین شرایطی حساسیت روی نام او زیاد است. 

باشگاه استقلال در شرایط بدی قرار دارد. آرامش مدت‌ها است که از این تیم رفته و حتی تغییر مدیریت و هزینه کردن برای خرید بازیکنان خارجی و داخلی هم نتوانسته روزهای خوشی را برای این تیم به ارمغان بیاورد. استقلال در جدول لیگ برتر با کسب شش امتیاز جایی بهتر از مکان دهمی ندارد و رویاهایش هم در آسیا با بازی بدی که مقابل السد داشت بر باد رفته است، به نوعی هم دست بازیکنان جدید این تیم خیلی زود رو شد و هیچ کدام عصای دست شفر نشدند.

شفر مجبور است برای بازی برگشت با السد تغییراتی در تیم خود بدهد و اینطور که از شواهد پیدا است این تغییرات از دفاع تیم شروع خواهد شد. در قلب دفاع استقلال بازیکنان جا‌به‌جا می‌شوند و به احتمال خیلی زیاد دانشگر از ترکیب بیرون رفته و جای خود را به بازیکن جدید می‌دهد. روزبه چشمی همان گزینه‌ای است که شفر روی او حساب ویژه‌ای باز کرده است. چشمی دوباره باید از پست اصلی خود جدا شده و به قلب خط دفاع بیاید. در این بازی فرشید باقری و علی کریمی دو هافبک دفاعی‌ استقلال خواهند بود.

در بازی دوستانه استقلال هم یک نکته دیگر به چشم می‌آمد. مرتضی تبریزی در پست مهاجم نوک به میدان رفت و شفر اصرار داشت که از این بازیکن در این پست استفاده کند. تبریزی در بازی برگشت هم در پست مهاجم نوک بازی خواهد کرد. در شرایطی که استقلال روزهایی بحرانی را سپری می‌کند و در فصل جاری هم نتوانسته انتظارات را برآورده کند، فرار از اشتباهات گذشته و تغییرات به موقع شاید این تیم را از شرایط فعلی بیرون ببرد. شفر یک بار نشان داده که توانایی این کار را دارد و شاید باز هم این اتفاق به مرور زمان در فصل جاری برای این تیم بیفتد. سرمربی آلمانی استقلال باید این هجمه از انتقاد را پشت سر گذارد، البته شفر نشان داده راه دور زدن مشکلات را خیلی خوب بلد است و این نکته را بارها فصل پیش نشان داد و در فصل جاری هم شاید این کار را بتواند به درستی انجام دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز