خبرگزاری کار ایران

حجم ویدیو: ۲۹.۵۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۹:۱۰ دانلود ویدیو

ستاره‌های پرسپولیس و استقلال در حد ستاره‌های نامدار جهان هستند

برانکو: منتظر دربی هستیم که می‌تواند ما را به صدر جدول رده‌بندی برساند

کد خبر : ۳۵۸۸۶۹

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگویی تازه از امنیت بالای ایران، دربی، تمدید قراردادش و ستاره‌های کرواسی گفت.

به گزارش ایلنا، برانکو ایوانکووویچ که پیش از این بارها از امنیت و کیفیت بالای زندگی در ایران گفته بود، این بار با تأکید بر این موضوع گفت‌و‌گویی تازه با سایت «novilist» کرواسی که خبرنگارش برای تهیه این مصاحبه به تهران سفر کرده بود، انجام داده است.

* از جمع اندک خارجی‌های لیگ برتر فوتبال ایران، لوکا ماریچ، بازیکن پیشین ریکا کرواسی در تیم تحت‌ِهدایت شما حضور دارد. پس از باز شدن درهای سیاسی جهان به روی ایران، شما هم درهای تیم‌تان را به روی بازیکنان خارجی باز کردید.

در ترکیب هر تیم لیگ برتری ایرانی سه بازیکن غیرآسیایی و یک بازیکن آسیایی یا استرالیایی می‌توانند بازی کنند. با بهتر شدن روابط سیاسی ایران با جهان و پیشنهاد مالی بهتر البته تعداد این بازیکنان خارجی در ایران هم بیشتر خواهد شد. از کروات‌های شاغل در لیگ ایران می‌توان به لوکا ماریچ که در پرسپولیس در کنار من است، پجیچ در استقلال جدی‌ترین رقیب ما، ایبریچیچ در سپاهان قهرمان فصل گذشته لیگ اشاره کرد. اخیراً هم پراهیچ در اینجا بود، اما به کرواسی بازگشت.

* امروزه کرواسی چندین بازیکن سطح بالای جهانی به مانند ایوان راکیتیچ و لوکا مودریچ دارد، برای مثال ما پس از جام جهانی 1998 در تیم‌های پیشین کرواسی چنین بازیکنانی نداشتیم.

بله، امروزه ما بازیکنی در کلاس جهانی از جمله راکیتیچ، مودریچ، پریسیچ، سرنا، کورلوکا، ماندزوکیچ و ... را داریم، اما با شما موافق نیستم که از پس از جام جهانی 1998 ما بازیکنان سطح بالایی نداشته‌ایم. ما بوبان را در میلان داشتیم، داور شوکر بود، روبرت یارنی را داشتیم که در رئال مادرید بازی می‌کرد و به اعتقاد من در آن موقع از بهترین هافبک‌های جهان بود. همچنین نباید ولائوویچ که در چلسی بود فراموش کرد و سولدو، بیلیچ و استیماچ هم فوق‌العاده بودند و حالا این نسل ... .

* حالا شما هدایت تیم پرسپولیس را بر عهده دارید که نه‌تنها در تهران بلکه پرطرفدارترین تیم آسیا هم هست.

اگر به تعداد هواداران‌مان نگاه کنیم، پرسپولیس احتمالاً بزرگ‌ترین باشگاه در آسیاست، چون بیش از 30 میلیون هوادار دارد و به‌طور مرتب در هر بازی 60 تا 80 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور پیدا می‌کنند. در دربی حساس تهران هم 100 هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند. البته پرسپولیس در سال‌های اخیر اُفت کرده و متأسفانه ثبات لازم را نداشته است. امیدوارم این رویه برای باشگاه پرسپولیس تغییر کند و بر اساس پتانسیل و محبوبیتی که دارد به چیزی که شایسته‌اش است، برسد.

* پرسپولیس 9 بار به قهرمانی لیگ رسیده و به همین تعداد هم نایب‌قهرمانی دارد، ورزشگاهش هم تقریباً 100هزار نفر گنجایش دارد. ما فکر می‌کنیم که هر بازی هیجان خاص خودش را دارد. هواداران شما یا اینکه عموعاً شور و شوق فوتبالدوستان ایرانی چطور است؟

فوتبال فوق‌العاده در ایران محبوب است و پیر و جوان، زن و مرد بازی‌هایش را دنبال می‌کنند. آنها نه‌تنها از فوتبال ایران بلکه از فوتبال دنیا نیز به خوبی اطلاع دارند. هواداران ایرانی بسیار احساسی و پرشور هستند، این در حالی است که ایران فوتبالیست‌های خوبی دارد به‌خصوص ستاره‌های تیم‌های پرسپولیس و استقلال که در حد ستاره‌های نامدار جهان هستند. فوتبال در ایران از کیفیت خیلی خوبی برخوردار است چون بازیکنان خیلی مستعدی دارد و ژنتیکی برای ورزش ساخته شده‌اند.

* پرسپولیس در حال حاضر در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد، تا دربی حساس پایتخت که مقابل استقلال قرار می‌گیرید، چند روزی بیشتر باقی نمانده است. در آخرین بازی دو تیم در لحظات پایانی موفق شدید بازی را به تساوی بکشانید. با توجه به اینکه اگر در این دربی به پیروزی برسید به احتمال زیاد صدرنشین خواهید شد، در این بازی چقدر شانس پیروزی دارید؟

فصل گذشته پرسپولیس در رده هشتم لیگ را به پایان برد و به سختی خود را از سقوط به دسته پایین‌تر نجات داد. با تمام مشکلاتی که تیم داشت، شروع با تأخیر برای آماده‌سازی، درگذشت هادی نوروزی کاپیتان‌مان و ناداوری‌های گسترده علیه ما، خود را در نهایت به‌عنوان مدعی قهرمانی مطرح کردیم. ما بهترین و زیباترین بازی‌ها را ارائه می‌دهیم و همه انتظار قهرمانی از ما دارند. هنوز هفت بازی تا پایان فصل جاری لیگ برتر باقی مانده (این مصاحبه قبل از بازی پرسپولیس - سیاه‌جامگان انجام شده است) و با توجه به وضعیت خوبی که داریم می‌توانیم پرسپولیس را پس از 10 سال به قهرمانی برسانیم. ما منتظر دربی هستیم که می‌تواند ما را به صدر جدول رده‌بندی برساند. شور و شوق برای این بازی به قدری است که اگر ورزشگاهی داشتیم که نیم‌میلیون گنجایش داشت، به نظرم ورزشگاه پر می‌شد.

* آیا برنامه‌ای برای ماندن در ایران دارید یا اینکه در تابستان یا در پاییز آینده به فکر حضور در لیگ و کشوری دیگر هستید؟

من در آلمان، چین، عربستان و امارات کار کرده‌ام و حالا هم به ایران بازگشته‌ام. با رئیس باشگاه پرسپولیس برای تمدید قراداد دو ساله‌ام به توافق رسیده‌ام. من خیلی از این اتفاق راضی هستم.

* ایران یکی از تاریخی‌ترین و به لحاظ تمدن یکی از مهمترین کشورهای جهان به شمار می‌رود، این در حالی است که نقش سیاسی این کشور هم خیلی مهم است. زندگی در ایران چطور است؟

متأسفانه برخی رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های غربی ایران را برخلاف چیزی که هست، نشان می‌دهند. زندگی در ایران عالی است، امنیت در بالاترین درجه است و ما مشکلی از بایت زندگی در اینجا نداریم. ایرانی‌ها مردمانی خونگرم و صمیمی هستند که با خارجی‌ها خوش‌برخورد هستند. غذاهای ایرانی هم فوق‌العاده است. درست است، ترافیک در این کشور آشفته‌کننده است، اما تصادف یا مشکل خاصی دیده نمی‌شود و همه به‌خوبی با این شرایط کنار آمده‌اند.

* و استاندارد زندگی مردم عادی در ایران؟

درست همانند استاندارد زندگی در هر جای دیگر دنیا. البته در ایران مردمان خیلی ثروتمندی هم وجود دارند که این گروه زندگی با استاندارد بالایی دارند، ولی مردم عادی ایران هم زندگی راحتی دارند و این مهم است.

* زندگی در کشوری که از نگاه بقیه دنیا ریسک بالایی دارد، چطور است؟ شما احساس امنیت می‌کنید؟ در کنار اینها شما در منطقه‌ای هستید که بزرگترین کشمکش جهانی در آن است.

ایران در حال حاضر یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. تروریسم و تروریستی که در اروپا می‌بینیم را در ایران غیرممکن است، ببینید. ما مشکلاتی را که در اروپاست، در ایران اصلاٌ نمی‌بینیم. این کشمکش‌هایی که از آن صحبت می‌کنید، با ایران خیلی فاصله دارند. وقتی هم بحث تروریسم می‌شود، باید بگویم ایران یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز