خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد:

بیش از ۹۰ درصد مبادلات مرزی استان از گمرک باشماق انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۱۸۶

رئیس سازمان‌صنعت، معدن و تجارت کردستان با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد مبادلات مرزی استان از گمرک باشماق صورت می‌گیرد، از مدیریت مرز باشماق و بخش خصوصی خواست که با تجار دیگر مشورت کنند.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان اظهار داشت: از مجموع مبادلات شش میلیارد و ۱۵۴ میلیون دلاری در سال ۹۶، حتی یک ریال هم دولتی نیست و همه توسط بخش خصوصی انجام شده است.

وی با بیان اینکه از اتاق بازرگانی انتظار می­‌رود برای سال ۹۷ برنامه­‌های خود را برای افزایش صددرصدی نسبت به صادرات اعلام کند، افزود: ما در استان کردستان با دارا بودن پتانسیل ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، باید به‌نحوی گام برداریم که نقش موثرتری در رفع مشکلات اقتصادی و نیازهای داخلی داشته باشیم.

دره وزمی یادآور شد: اتاق بازرگانی طی یک هفته راهکارهای عملیاتی برای افزایش صادرات در سال ۹۷ نسبت به سال قبل را به میزان صدرصد ارائه کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اعلام اینکه هم اکنون بیش از ۹۰ درصد مبادلات مرزی استان از گمرک باشماق صورت می پذیرد از مدیریت مرز باشماق و بخش خصوصی خواست که با تجار دیگر مشورت کنند که از مرز کردستان با عراق چه استفاده ای برای رفع مشکلات اقتصادی کشور می توان کرد.

وی همچنین به نامه مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت به معاون اول رئیس جمهور، اشاره کرد و افزود: برگزاری تمامی نمایشگاه های تخصصی و عرضه مستقیم کالا صرفا با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت میسر است و برگزاری نمایشگاه توسط هر نهاد دولتی و غیر دولتی و صدور مجوز توسط آنها غیر قانونی است و این سازمان موظف به پلمپ آن است.

دره وزمی همچنین به برگزاری نمایشگاه مبل بصورت سالانه نیز اشاره کرد و گفت: نمایشگاه مبل سالی یکبار و در یک مکان مشخص برگزار شود، چرا که معتقدم نمایشگاه مبل باید مکان پیش فروش و معرفی محصولات باشد نه محلی برای عرضه­ مستقیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز