خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی در خوی:

فناوری اطلاعات نسخه درمان مشکلات اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۱۲۵

وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات را نسخه درمان برای بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور دانست.

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری‌جهرمی امشب در جلسه شورای اداری شهرستان خوی از توابع آذربایجان‌غربی افزود: کشورهای مختلف دنیا با استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات به پیشرفت‌های زیادی دست یافته‌اند اما در ایران گام‌های اولیه در این خصوص برداشته می‌شود.

وی اضافه کرد: مهمترین نتیجه استفاده از فناوری اطلاعات، ارتقای بهره‌وری و بهبود خدمات و تولیدات در بخش‌های مختلف است و این بخش می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای مردم، شرکت‌ها و سازمان‌ها موثر باشد. آبیاری هوشمند، بررسی وضعیت آفت ها، بررسی روند رطوبت درختان، هوشمندسازی تاسیسات تولید، توزیع و مصرف برق و آب از جمله مهمترین ظرفیت های استفاده از فناوری اطلاعات است. فناوری اطلاعات عامل اصلی انقلاب صنعتی چهارم در دنیا به شمار می‌رود و ایران نیز به همراهی با این انقلاب صنعتی، ناگزیر است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های توسعه فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف تا حدود زیادی فراهم شده است، اضافه کرد: این زیرساخت‌ها تا پایان امسال به مرحله قابل قبولی می رسد و برای توسعه بخش های مختلف در اختیار دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه بیست و هشتم کشور در شاخص ICT را دارد، افزود: رتبه این استان باید با تلاش وزارت ارتباطات، نهادهای زیرمجموعه در استان و دستگاه های اجرایی مختلف افزایش یابد.

وزیر ارتباطات از تفاهم با ترکیه درباره توسعه تجارت الکترونیک بین 2 کشور خبر داد و اضافه کرد: آذربایجان غربی بیشترین ظرفیت را در اجرایی کردن این تفاهم دوجانبه دارد و در صورت وجود سرمایه گذار بخش خصوصی، وزارت ارتباطات برای توسعه تجارت الکترونیک مرزی با ترکیه آماده است.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های توسعه استان، گفت: با وجود معادن قابل توجه، پایانه‌های مرزی متعدد، مرز 967 کیلومتری و میزان بالای تولید محصولات کشاورزی، در سال های گذشته این استان از نظر شاخص های توسعه در رده های آخر کشوری قرار گرفته است.

محمدمهدی شهریاری افزود: با توجه ویژه دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر اقدامات خوبی به ویژه در حوزه‌های گازرسانی، تخت‌های بیمارستانی و دیگر بخش‌های زیربنایی در استان انجام شده ولی هنوز راه بسیاری برای رسیدن به شاخص‌های کشوری وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز