خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

نسل های سوم و چهارم در تمامی شهرهای استان بوشهر در دسترس است

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۴۵۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه سرویس نسل سوم و چهارم در تمامی شهرهای استان بوشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری بوشهر، محمد جواد آذری جهرمی در نشست شورای اداری شهرستان جم  با بیان اینکه ایران 1.5 ترا ظرفیت ارتباطات بین الملل دارد اظهار داشت: ایران اکنون 1.5 ترا ظرفیت ارتباطات بین الملل و نیم ترا ظرفیت تولید محتوای داخلی دارد.

وی،افزود: مجموع این 2 ترا تقسیم بر 67 میلیون مشترکی است که به پهن باند متصل شده اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: در ماه گذشته شمار مشترکان پهن باند ایران از ترکیه که در رده نخست منظقه قرار داشت عبور کرده است.

آذری جهرمی افزود: مشکل این حوزه عدم توسعه متوازن ارتباطات ثابت در کشور است زیرا سالیان متعدد است که در این حوزه سرمایه گذاری نکردیم.

وی اظهارداشت: هم اینک هفت آی.ایکس.پی در کشور وجود دارد که آی.اس.پی استان فارس مختص مناطق جنوبی کشور دومین آی.اس.پی کشور از لحاظ حجم ارتباط است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در مجموع پیشرفت ها و توانمندی‌هایی که جوانان کشور انجام و خیلی از صنایع این حوزه را بومی کردند کم نبوده ولی با این حال تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله داریم.

وی اظهارداشت: به لحاظ شاخص آی.دی.آی نیز که سال گذشته سازمان ملل اعلام کرده ایران در بین 193 کشور در رتبه 81 دنیا قرار دارد.

آذری جهرمی ادامه داد: امسال با رشد و توسعه‌ای که رخ داده رشد قابل توجهی تجربه و پیش بینی می‌شود به حدود رتبه 60 دست پیدا کنیم.

وی گفت: بدون بزرگ نمایی سرعت اتصالات و ارتباطات در بسیاری از نقاط کشور قابل توجه است.

آذری جهرمی افزود: با این وجود به دلیل برخی از محدودیت ها در مسائل فرهنگی و جانبی وجود داشته باعث شده دسترسی به برخی سایت‌های بین‌المللی مسدود شود که این احساس ظرفیت بالاتر برای رشد پهنای باند به ازا‌ی هر  شهروند مقداری ایجاد محدودیت کرده است.

وی یادآورشد: در کنار این امر رشد ظرفیت های داخلی بخوبی داشتیم برای نمونه امروز در سطح کشور یک بازی ساخته شده که بیش از 10 میلیون نصب فعال روی گوشی های داشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه های مختلف و بویژه نرم افزاری رشد قابل توجهی داشتیم که این مدیون زحمت جوانانی است که باید این را تقویت کنیم.

آذری جهرمی افزود: اکنون با استاندارهای جهانی فاصله زیادی داریم و این امر به منزله ظرفیت برای انجام کارهای فراوان در این حوزه است.

وی در ارتباط با شهرستان های کنگان، دیر و جم استان بوشهر نیز گفت: در سال گذشته سرمایه گذاری خوبی در این شهرستان ها شده و اکنون نسل های سوم و چهارم در تمامی شهرهای استان بوشهر در دسترس است.

آذری جهرمی ادامه داد: در حوزه تلفن ثابت با وجود اینکه فعالیت فیبر منازل آغاز شده رشد آن قابل توجه نیست و در مناطق برخوردار شهری باید فعالیت بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: امروز برای جم مسیر فیبر نوری اجرا شده و در دسترس همگان است و در صورت قطع مسیر اصلی می توانند از مسیر جانبی استفاده کنند.

آذری جهرمی ادامه داد: در دهستان مرکزی بخش سیراف روستایی 39 خانواری وجود دارد که در سه ماه آینده زیر پوشش قرار می گیرد.

وی گفت: در خود شهرستان جم همچنین جاده انارستان-دوراهک، جم- فیروزآباد، روستاهای لاور گل، آب گرمک و کوه چهر و در شهرستان دیر روستای جبرانی مشکل پوشش منطقه ای آنها در دستور کار قرار دارد که ظرف سه ماه آینده مشکل برطرف می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حال حاضر متوسط سرعت دسترسی شهروندان جم استان بوشهر به اینترنت 23 مگا بیت بر ثانیه روی نسل چهارم و پنج مگابیت بر ثانیه روی نسل سوم است.

آذر جهرمی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری استان بوشهر جای رشد بیشتری وجود دارد و باید سرمایه گذاری بیشتری در این استان داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز