خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت:

فعالان پوشاک، موجودی کالای فاقد شناسه خود را تعیین تکلیف کنند

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۷۸۸

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت اعلام کرد: واردکنندگان، تولیدکنندگان،‌ توزیع‌کنندگان و فروشندگان گروه کالایی پوشاک و منسوجات ملزم به تعیین تکلیف موجودی کالای فاقد شناسه خود مطابق زمانبندی های اعلام شده هستند

به گزارش ایلنا، «عباس تازش» افزود: این اقدام در پی صدور دستورالعملی به پیشنهاد وزارت صنعت و با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگاه‌های اجرایی عضو آن، با هدف اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر چگونگی دریافت شناسه کالا، برای پوشاک و منسوجات موجود در بازار و انبارهای کشور انجام می شود.

وی اضافه کرد: همه واردکنندگان و تولیدکنندگان در صورتی که هنوز کالای فاقد شناسه در سطح انبار دارند، مکلفند از تاریخ ابلاغ تا 2 ماه پیش از مهلت زمانی نسبت به شناسه‌ دار کردن کالای فاقد شناسه خود در سطح انبار و نصب آن روی کالا قبل از ورود به زنجیره عرضه کالا مطابق دستورالعمل اجرایی اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت گفت: توزیع‌کنندگانی که همچنان موجودی کالای فاقد شناسه در سطح انبار دارند، مکلفند از زمان ابلاغ تا 2 ماه پیش از مهلت تعیین شده، نسبت به فروش کالای فاقد شناسه خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به زمانبندی الزام اخذ و نصب شناسه کالا توسط واردکنندگان و تولیدکنندگان در دستورالعمل اجرایی و پایان مهلت‌های تعیین شده و با توجه به آنکه گردش موجودی کالا در کالاهای مشمول کوتاه و محدود است، همه توزیع ‌کنندگان و عرضه‌ کنندگان از جمله عرضه ‌کنندگان اینترنتی که هنوز موجودی کالای فاقد شناسه دارند، مکلفند کالاهای شان را پیش از اتمام مهلت تعیین شده به مصرف‌کننده نهایی بفروشند.

برپایه این گزارش، مهلت تعیین تکلیف کالاهای وارداتی فاقد شناسه در سطح عرضه برای پوشاک و کفش به ترتیب 31 تیرماه، 31 مرداد ماه تعیین شده بود، همچنین تاریخ 31 شهریورماه برای منسوجات خانگی و برای پارچه و اجزای پوشاک 30 آبان تعیین شد.

مهلت تعیین تکلیف کالاهای تولید داخل فاقد شناسه در سطح عرضه برای پوشاک، کفش و منسوجات خانگی به ترتیب 30 مهر، 30 آبان و 30 آذر و برای پارچه و اجزای پوشاک 30 بهمن تعیین شد.

** کالای فاقد شناسه قاچاق محسوب می‌شود

تازش تاکید کرد: پس از پایان مهلت‌های تعیین شده، در صورتی که کالای فاقد شناسه در سطح بازار خرده فروشی و میان خرده ‌فروشان توزیع شود یا به فروش رود، کالای قاچاق محسوب و پس از آن حمل،‌ نگهداری، عرضه یا فروش آن برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد:‌ پس از اتمام مهلت‌های تعیین شده تولید، واردات، صادرات، حمل، نگهداری، توزیع و عرضه، خرید و فروش در گروه کالایی پوشاک و منسوجات به صورت تجاری مستلزم ثبت در سامانه‌ جامع تجارت است.

این مقام مسئول ادامه داد: تولیدکنندگان، واردکنندگان و همه اعضای زنجیره تامین موظفند پس از اتمام مهلت مقرر، نسبت به اظهار موجودی کالاهای خود در سامانه جامع تجارت اقدام کرده و از تاریخ اظهار همه نقل و انتقالات (مالکیتی و مکانی) خود را مطابق با ضوابط سامانه جامع تجارت، در این سامانه ثبت کنند.

تازش خاطرنشان کرد: ‌تخلف از این امر و هرگونه تطابق نداشتن موجودی کالا در هر یک از مراحل یاد شده با اطلاعات مندرج در سامانه جامع تجارت، علاوه بر ایجاد ظن به قاچاق منجر به محرومیت تا یک سال از اشتغال به حرفه اشخاص حقیقی (از جمله ابطال پروانه کسب) و ممنوعیت از فعالیت تجاری تا 6 ماه برای اشخاص حقوقی (از جمله ابطال گواهی فعالیت و انحلال شرکت) می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز