خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران:

حفظ نظام اسلامی بزرگترین معروف است

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۴۲۵

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: حفظ نظام اسلامی بزرگترین معروف و تضعیف نظام اسلامی بزرگترین منکر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،خلیل صالحی امروز در نشست با خبرنگاران باتاکید بر ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به تشریح برنامه های این هفته پرداخت و اظهار داشت: فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در واقع رمز حیات دین و عمل به آن در جامعه اسلامی اجتناب ناپذیر است.

صالحی وحدت کلمه، حمایت از امت اسلامی و دشمن ستیزی را  عنوان اولین روز هفته امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.

دبیر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران  حمایت جهادی از تولید ملی و کارگر ایرانی با خرید کالاهای ایرانی را عنوان دومین روز از هفته امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و افزود: دیدار با خانواده های شهدای امر به معروف و نهی از منکر و تجلیل از فعالان گروه های طلایه داران را از برنامه های این روز محسوب می شود.

وی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و بزرگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر را عنوان سومین روز از هفته امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و افزود: بیست و سوم  ماه شهریور ، چهارمین روز از هفته امر به معروف و نهی از منکر تقویت پایگاه مساجد و هیات مذهبی در تربیت نسل جوان و انقلابی نامگذاری شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران ،خودباوری و خوداتکایی با تولید علوم انسانی اسلامی در راستای استقلال فرهنگی و علمی عنوان پنجمین روز هفته امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: تقویت مدیریت جهادی و سلامت محیط اداری با نهادینه سازی تکریم در باب رجوع، نقد پذیری و پرهیز از تبعیض و بی عدالتی عنوان ششمین روز این هفته به شمار می آید.

وی حمایت از سبک زندگی اسلامی- ایرانی با رویکرد و تحکیم خانواده را عنوان آخرین روز هفته امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد.

صالحی برگزاری نشست های تخصصی سبک مدیریت جهادی،  نهادینه سازی فرهنگ تکریم از ارباب رجوع ویژه دبیران شورای ادارات و دستگاه های اجرایی استان و برپایی نمایشگاه طرح میثاق حمایت از کالای ایرانی را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.

وی برگزاری مانورهای تذکر لسانی با حضور طلایه داران معروف در سطح استان ،نشست های تخصصی هیات های مذهبی از هفته احیاء در شهرستان ها ،اجرای پوشش نه به بی تفاوتی با همکاری اصحاب رسانه در سطح استان را از عناوین برنامه های هفته امر به معروف عنوان کرد.

صالحی نقش امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری و مقابله با تخلفات اقتصادی را دستور کار دیگر در این هفته ذکر کرد و افزود: استفاده از ظرفیت شوراها گروهای امر به معروف و نهی از منکر سازمان های نظامی و قضایی، ادارات و مراکز آموزشی و درمانی، تشکل های مردمی در جهت " ترویج وظیفه شناسی و وجدان کاری و نه به بی تفاوتی "  در بین کارکنان را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

وی استفاده از ظرفیت گروه های امر به معروف و نهی از منکر تشکل های مردمی به ویژه اصناف را در جهت مقابله با عرضه کنندگان کالای قاچاق و نیز شناسایی محتکرین مهم و ضروری دانست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: ایجاد پاسخگویی و مسئولیت پذیری درونی که از جهان بینی اسلامی ناشی می شود ،بهترین شیوه برای مبارزه با مفاسد در جوامع مدرن است ؛ بنابراین مسئولیت پذیری درونی باید با مسئولیت پذیری بیرونی مبتنی بر کنترل و نظارت سیستمی تکمیل شود تا افراد را از رفتاری غیر عادلانه با یکدیگر بازدارد.

وی از راه اندازی سامانه جذب آمران به معروف و نهی از منکر تحت عنوان" سامانه امین " خبر داد و گفت: چهار هزار و 300 نفر از کارت امر به معروف و نهی از منکر برخوردار شدند که از این تعداد بیش از 170 نفر روحانی هستند.

صالحی شمار شهدای امر به معروف و نهی از منکر مازندران را 12 نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بی حجابی فقط مانتوی کوتاه و چند تار موی بیرون زده نیست ادامه داد : ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی بزرگترین معروف و کمک به دشمنان اسلام و تضعیف نطام اسلامی بزرگترین منکر است.

صالحی با بیان اینکه ماه محرم فرصت مناسب برای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر است بر ترویج این فرهنگ در جامعه اسلامی تاکید کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز