خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد احیای امر به معروف اصفهان در همایش نقش رسانه‌ها در امربه معروف:

فتنه‌گری و مقابله با نظام ولایی در جامعه اسلامی یک منکر بزرگ است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۶۷۴

فتنه‌گری و مقابله با نظام ولایی در جامعه اسلامی، یک منکر بزرگ محسوب می‌شود و کسانی که به دنبال تضعیف امنیت کشور هستند به این خاطر که به یک منکر بزرگ دست می‌زنند باید مورد امر به معروف و نهی از منکر دلسوزان انقلاب قرار گیرند.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهر اصفهان با اشاره به اینکه مهم‌ترین فریضه امر به معروف و نهی از منکر حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر، دو واجب بزرگ الهی است و‌‌ همان گونه که در قانون اساسی و آموزه‌های اسلامی و قرآنی آمده است، دولت و نظام نسبت به مردم مسئولیت دارند که به طرق مختلف در تدوین و اجرای قوانین منطبق با اهداف و احکام شریعت محمدی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمدعلی احمدی، درنخستین «همایش تخصصی نقش رسانه و روابط عمومی‌ها در احیای امربه معروف و نهی از منکر» که به همت ستاد احیاء شهر ستان اصفهان در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به مظلومیت فریضه امر به معروف ونهی از منکر در جامعه افزود: باید مردم مانند احکام دیگر اعمال از احکام و حدود شرعی امر به معروف و نهی از منکر آگاهی پیدا کنند.

وی تاکید کرد: مردم نیز وظیفه دارند دولت و دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی ایران را به حرکت به سمت امر به معروف و نهی از منکر هدایت کنند اما این فریضه الهی نیز مانند سایر دستورات الهی و دینی نیازمند شناخت، اطلاع، آگاهی و علم است‌‌ همان گونه که مردم احکام جهاد را آموزش می‌بینند باید در مورد اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیز علم لازم را به دست آورند.

وی در ادامه با اشاره به نقش امر به معروف و نهی از منکر در سلامت جامعه ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مانند حج و نماز بر ما واجب شده است که متأسفانه در بین مردم مظلوم و مورد غفلت واقع شده است، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم است که حتی در قانون اساسی هم برای آن قوانین تدوین شده است و مردم وظیفه دارند تا به این فریضه مهم و اثرگذار بپردازند.

احمدی با اشاره به اینکه مردم هم باید نسبت به مسؤولان و هم نسبت به یکدیگر این فریضه را اجرایی کنند، تصریح کرد: این دو فریضه مانند دیگر فرائض دینی احکامی دارد که باید از آن آگاه بود و باید کسانی که قصد عمل به این فریضه دارند به خوبی از احکام و شرایط آن آگاهی داشته باشند و مصادیق آن را به خوبی بشناسند.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان با تاکید بر شناخت معروفات و منکرات گفت: اکنون در جامعه‌ای قرار داریم که تعاملات در آن یافته و سبک زندگی دچار تحولات بنیادینی شده است و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شکل کاربردی و اصولی در گرو شناخت درست معروفات و منکرات است.

تقویت نظام، مهم‌ترین معروف است

احمدی با مورد توجه قرار دادن بزرگ‌ترین معروف از دیدگاه مقام معظم رهبری ادامه داد: مهم‌ترین فریضه امر به معروف و نهی از منکر حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران است و اکنون شاهد این هستیم که برخی رسانه‌های بیگانه علیه مهم‌ترین معروف نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند و توطئه می‌کنند.

مسؤول فرهنگی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان با اشاره به اینکه باید از طریق امر به معروف و نهی ازمنکر اخلاق اسلامی را در جامعه رواج داد، اظهار کرد: باید اولویت بندی معروفات و دسته بندی معروفات در جامعه شناخته شود که بنابر نظر رهبر معظم انقلاب حفظ و حراست از نظام مقدس اسلامی مهم‌ترین امر به معروف است که باید همه نسبت به آن تلاش و کوشش کنیم.

وی ضمن تأکید بر لزوم بررسی و پرداختن به مسائل مختلف روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: باید بررسی شود که پخش شایعات توسط رسانه‌ها و برخی مردم و توجه به رسانه‌های معاند خارجی تا چه حد در میان مردم به عنوان یک منکر مطرح است، دشمن همواره در تلاش است تا جوانان و اقشار مختلف مردم را از دین و معارف دینی فاصله دهد.

احمدی پایبندی متعصبانه به دین را یکی از اهداف امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: پرداختن به الگوهای ایثار و شهادت و معرفی افرادی که به خاطر پایبندی متعصبانه به دین جهاد را پذیرفتند و اطاعت امر ولی خدا را کردند و در این راه جان خود را از دست دادند باید یکی دیگر از اهداف امر به معروف و نهی از منکر باشد.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان تصریح کرد: فتنه‌گری و مقابله با نظام ولایی در جامعه اسلامی یک منکر بزرگ محسوب می‌شود و کسانی که به دنبال تضعیف امنیت کشور هستند به این خاطر که به یک منکر بزرگ دست می‌زنند باید مورد امر به معروف و نهی از منکر دلسوزان انقلاب قرار گیرند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر از زمان شکل گیری خود همواره تلاش کرده است که با کمک رسانه‌ها برای ترویج معروف و آموزش عمومی مردم تلاش کند.

وی شرایط ارتباطی جوامع بزرگ را دارای تفاوت‌های بسیار در جوامع کوچک و محدود دانست و بیان کرد: لازم است که شرایط و مصادیق امر به معروف در جامعه کنونی را به خوبی بشناسیم و مصادیق را به خوبی شناسایی کنیم و نسبت به وظایف فردی و جمعی خود برای انجام این دو فریضه مهم آشنا باشیم.

احمدی با اشاره به اینکه اصلیترین آمران به معروف و ناهیان از منکر خود مردم هستند، اظهار کرد: اکنون شورای امر به معروف و نهی از منکر در ارگان‌ها و نهادهای مختلفی مشغول فعالیت است به طوری که شعبه‌های این شورا در همه ادارت، کارخانجات، دانشگاه‌ها و ۱۰۴ اتحادیه صنفی به شکل فعالانه‌ای به وظایف خود عمل می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز