خبرگزاری کار ایران

یک تشکل صنفی فرهنگیان:

چرا بازنشستگان باید نصف حقوق شاغلان را دریافت کنند؟!/مشکلات معلمان بازنشسته را حل کنید

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۳۲۲

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای، خواستار استیفای حقوق معلمان بازنشسته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای خواستار برآورده شدن مطالبات معلمان بازنشسته، ازجمله عادلانه‌سازی مستمری‌ها و ارائه خدمات بیمه‌ای کارآمد شد.

در این بیانیه آمده‌است: بازنشستگان، آیینه تمام نمای آینده شاغلان هستند. مسلما چگونگی رویکرد متولیان کشور نسبت به بازنشستگان و شرایط زندگی آنها در کمیّت و کیفیّت انگیزشی همکاران شاغل، تاثیر مستقیم و غیرقابل انکارخواهدداشت. بازنشستگان فرهنگی، انسان‌های شریفی هستند که عمر و جوانی خود را درقالب پایبندی به تعهدات حرفه‌ای خویش در طبق اخلاص نهاده و تمام توش و توان جسمی و روحی خود را برای اعتلای فرهنگ و مدنیت ایران زمین به کار گرفته‌اند. آنها اکنون در پایان این ماراتن سنگلاخی، گرفتار سونامی تبعیض و طوفان خاموش بی‌عدالتی شده‌اند.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: براساس چه منطقی، بازنشستگان که هزینه‌های زندگی بسیار بیشتری دارند، باید نزدیک به نصف حقوق همکاران شاغل خود را دریافت کنند؟ اگر این، عدل و داد است، پس بگویید که تعریف ستم و بیداد چیست؟ چرا مذاکرات، مکاتبات و رایزنی‌های این قشر فرهیخته با مسئولان مختلف هرگز به نتیجه‌ای درست، منتج نشده است؟ چگونه است که هر مسئولی در گفتگو با نمایندگان بازنشستگان بسیار دلنشین، منطقی و دلسوزانه داد سخن می‌دهد اما در میدان عمل هیچ اراده‌ای از طرف هیچ نهادی برای رفع معضل این انسان‌های شریف وجود ندارد؟

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به عنوان نماینده رسمی و قانونی فرهنگیان کشور اعم از شاغل و بازنشسته، رسمی، پیمانی، قراردادی، حق التدریسی و ... به همه مسئولان کشور اعلام می‌کند توجه به بازنشستگان و زندگی آنها باید در اولویت برنامه‌های دولت و مجلس قرار گیرد. شرایط سنی این عزیزان به گونه‌ای نیست که به چشم‌اندازهای دور و مبهم، حواله داده شوند. بنابراین مصرانه از دولت و مجلس می‌خواهیم با رعایت اولویت و اضطراری بودن موضوع، با اختصاص بودجه کافی و با استفاده از منابع مختلف مالی، عادلانه‌سازی حقوق و دستمزد کارکنان شاغل و بازنشسته را در برنامه‌های کوتاه مدت خود قراردهند و مشکل بازنشستگان فرهنگی را در کمترین زمان ممکن و در بهترین شکل آن، رفع و رجوع نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز