خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت تردد خودروهای سنگین فاقد معاینه فنی از ابتدای آبان

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۱۷۳

نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا پیش از ظهر امروز به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و با حضور اعضاء در محل سالن جلسات استانداری تهران تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، کیومرث کلانتری با اشاره به اینکه در جلسه امروز کارگروه، اولین موضوع مطرح شده ، طرح جداسازی آب و املاح از مخازن سوخت بود که توسط یکی از مخترعین ارائه شد، افزود: با توجه به اینکه دستگاههای مربوطه تاییدیه های لازم اجرای این طرح را صادر کرده بودند مقرر شد این طرح بصورت پایلوت در دوجایگاه سوخت دولتی توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی با نظارت سازمانهای حفاظت محیط زیست، استاندارد و بهینه سازی مصرف سوخت اجرا گردد و در صورت موفقیت طرح در سایر جایگاهها و مخازن سوخت هم مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دستور کار دوم در ارتباط با مسائل و مشکلات سازمان اتوبوسرانی بود، گفت: بر اساس اعلام رسمی این سازمان 76 درصد از اتوبوس های در حال فعالیت این سازمان به سن فرسودگی رسیده اند و نیازمند جایگزینی با اتوبوسهای نو می باشند.

کلانتری با بیان اینکه این موضوع نیازمند توجه و سرمایه گزاری  ویژه می باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت آلودگی هوا در 6 ماهه دوم سال حادتر بوده و نقش توسعه حمل و نقل عمومی بویژه اتوبوسها در این خصوص بسیار اثرگذار است، مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای جایگزینی 10 هزار دستگاه تاکسی و 5 هزار دستگاه اتوبوس شهری مکاتبات لازم را به انجام رسانده و گزارش آن را در جلسه کارگروه ارائه دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوا با اشاره به اینکه ضرورت استفاده واحدهای صنعتی از سوخت گاز نیز در این جلسه مطرح شد، گفت:بر اساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکنون 1442 واحد صنعتی در استان تغییر سوخت به گاز داده اند و در این جلسه بر پیگیری تغییر سوخت مصرفی سایر واحدهای صنعتی که امکان  تغییر سوخت به گاز را دارند توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید شد.

وی گفت: همچنین در این جلسه بر تشدید نظارت کارگروه معاینه فنی بر مراکز معاینه فنی تاکید شد و بر اساس تصمیم کارگروه از ابتدای آبان ماه تردد هرگونه کامیون، کامیونت، اتوبوس ،ون و خودروهای آلاینده فاقد معاینه فنی در کلان شهر تهران ممنوع است.

کلانتری در ادامه با اشاره به اینکه  بر اساس گزارش های دریافتی در برخی از جایگاههای سوخت در سطح شهر تهران میزان گوگرد بالاتر از حد استاندار بود، تصریح کرد: مقرر شد شرکت بخش فراوردههای نفتی با نظارت محیط زیست و سازمان استاندارد مجددا از این جایگاهها نمونه برداری نموده و نتیجه را اعلام نماید.

وی با بیان اینکه در این جلسه دستگاههای ذیربط از آمادگی خود برای آغاز سال تحصیلی  و تمهیدات لازم در این خصوص گزارشی ارائه دادند، گفت: مقرر شد اطلاع رسانی های لازم در اینخصوص به شهروندان صورت گیرد.

کلانتری در پایان خاطر نشان کرد: همچنین طرح اصلاح ساعت کاری در اوایل مهرماه نیز تنظیم و به دولت پیشنهاد گردید که در صورت موافقت اطلاع رسانی های لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز