خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

موضوع احتکار خودرو کذب است/ خودروساز باید بابت تاخیر در تحویل آن‌ها جریمه بدهد

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۸۴۲

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تقریبا تمام خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازان فروخته شده‌اند و خودروساز باید بابت تاخیر در تحویل آن‌ها جریمه بدهد، بنابراین در این شرایط احتکار خودرو از نظر منطقی نیز توجیهی ندارد.

 

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در بازدید از ایران خودرو تبریز گفت: موضوعات مطرح شده مبنی بر احتکار خودرو از سوی خودروسازان کذب است و تصاویر منتشره از پارکینگ خودروسازان مربوط به خودروهایی است که کسری قطعه دارند.

وی ادامه داد: موضوع احتکار خودرو از سوی خودروسازان از جمله احتکار هشت هزار و ۸۴۵ دستگاه خودرو در ایران خودرو تبریز غیرکارشناسی و نادرست است زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد این خودروها به دلیل کسری قطعات در کارخانه‌ها باقی مانده‌اند.
این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه با توجه به تولید روزانه دو هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در هر یک از خودروسازان بزرگ، وجود چند هزار دستگاه خودرو در پارکینگ خودروسازان طبیعی است، اظهار داشت: بخشی از مشکل تامین قطعات به تحریم بازمی‌گردد که خودروسازان نسبت به تامین قطعات از منابع جایگزین اقدام کرده‌اند.

شریعتمداری با بیان اینکه تاخیر به وجود آمده در تحویل خودروها عمدتا به دلیل عدم تامین برخی قطعات خاص مانند ایربگ بود که باید از طریق واردات تامین شود، تصریح کرد: مواد اولیه تولید برخی قطعات خودرو همچون ایربگ وارداتی است که مشکلاتی در تامین آن‌ها ایجاد شده بود که در حال برطرف شدن است.

وی با بیان اینکه مقدمات تامین قطعات مورد نیاز خودروهایی که در پارکینگ ایران خودرو تبریز هستند، فراهم شده است، خاطرنشان کرد: این خودروها در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل شده و تحویل مشتریان می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تقریبا تمام خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازان فروخته شده‌اند و خودروساز باید بابت تاخیر در تحویل آن‌ها جریمه بدهد، بنابراین در این شرایط احتکار خودرو از نظر منطقی نیز توجیهی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز