خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری دومین جشنواره تفریحی ورزشی خانوادگی کارگران مطرح شد

صادقی فر: ماده ۱۵۴ کمک زیادی به سلامت و نشاط جامعه کارگری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۷۱۸

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماع درباره برگزاری دومین جشنواره تفریحی ورزشی فرهنگی خانوادگی کارگران صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر ابراهیم صادقی فر درباره برگزاری دومین جشنواره تفریحی ورزشی فرهنگی خانوادگی کارگران به میزبانی مجموعه ورزشی سنگاچین اظهار داشت: بسیار خوشحالم که شروع موفقی در این برنامه داشته‌ایم. سال گذشته اولین دوره برگزار شد وهدف ما از کنار هم قرار گرفتن این عزیزان گسترش نشاط اجتماعی است.

او ادامه داد: با بررسی نظر کارشناسان و صاحب نظران جامعه کارگری برگزاری این جشنواره بازخوردهای مثبتی داشته واز روز گذشته که حدود ۸۰ خانواده به انزلی آمده‌اند ما سعی کردیم بخش‌های به روزتر و جدیدی هم در این دوره داشته باشیم.

صادقی فر با بیان اینکه در دومین دوره ما روی موضوعات اجتماعی و فرهنگی هم تمرکز بیشتری داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: به هر حال جامعه کارگری نمونه کوچکی از اقشار کشور ماست و تصمیم گرفتیم برای جلوگیری از تهدیدها این بار تست اعتیاد و نحوه جلوگیری از این اتفاق تلخ را صریح تر توضیح بدهیم.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درخصوص برنامه‌های آینده گفت: به دنبال برگزاری چنین جشنواره‌هایی در بخش‌های کوچک تر و محلی کردن آن هستیم. البته جشنواره انزلی هم فرصت مناسبی است تا اقشار مختلف با آداب و رسوم یکدیگر آشنا شوند.

او افزود: سعی کرده‌ایم روی ورزش قهرمانی هم تمرکز داشته باشیم. از هر کارخانه استعدادهای برتر را شناسایی کنیم و بسیار خوب است که تیم هایی  کامل و پویا برای افتخارآفرینی جامعه ورزش کارگری داشته باشیم. تا پایان سال جاری دو جشنواره دیگر به همین صورت خواهیم داشت که با استان ها نامه نگاری شده در صورت قبول شرایط میزبانی اعلام آمادگی کنند.

صادقی فر درباره احیای ماده 154 قانون کار عنوان کرد: خرسندیم که پس از چند سال این ماده را زنده کردیم. در ابتدای امر شاید چشمگیر نباشد اما افق روشنی دارد. با همین سرمایه‌ها می‌توانیم اماکن زیادی تاسیس کنیم که تا بخش زیادی هم موفق بودیم و چندین ورزشگاه ساخته ایم و برخی از آنها هم در دست ساخت هستند.

معاون فرهنگی ورزشی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: توصیه بنده به کارفرمایان کارخانه‌ها و کارگاه‌ها این است که حداقل 20 دقیقه برای زنگ ورزش و سلامت کارکنانشان وقت در نظر بگیرند چرا که نشاط و سلامتی تاثیر مستقیمی در بازدهی روند کاری خواهد داشت. معتقدیم ماده 154 در درجه اول به خود کارخانه‌ها کمک می‌کند و امیدواریم در آینده این چنین باشد.

صادقی فر در پاسخ به این سوال که بودجه چنین برنامه‌هایی با همت کدام واحدها تامین می‎‌‌شود گفت: اداره کل ورزش وزارت و فدراسیون ورزش های کارگری رابطه بسیار صمیمی وقدرتمندی با یکدیگر دارند و حتی همین جشنواره هم با همکاری فدراسیون برپا شده است. در واقع بودجه مشخصی برای ورزش کارگری مشخص نشده است اما مانند سایر حوزه‌های ورزش سعی می‌کنیم در کنار حمایت معنوی برای این عزیزان مبحث اسپانسرینگ را اعمال کنیم تا مشکل خاصی از این نظر پدید نیاید.

او در پاسخ به این سوال که حضور دکتر پزشکیان، نایب رئیس مجلس چقدر می‌تواند در چنین جشنواره ای تاثیرگذار باشد، گفت: جناب پزشکیان در حوزه ورزش کارگری اطلاعات قوی دارند و طی یک روزی که در سنگاچین حضور دارند حتی طرح های خلاقانه‌ای را به بنده توضیح دادند. البته که مجلس شورای اسلامی می‌تواند در مرتفع کردن برخی مشکلات کمک حال ما باشد و بسیار خرسندیم که جناب پزشکیان با علاقه خاصی نحوه برگزاری جشنواره را پیگیری می‌کنند.

دومین جشنواره تفریحی ورزشی خانوادگی کارگران که با حضور کارگران استانهای منطقه ۶ از دیروز آغاز شده روز جمعه با برگزاری مراسم اختتامیه  به پایان می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز