خبرگزاری کار ایران

صادقی فر در نشست خبری با اصحاب رسانه:

مجسمه جوشکار قهرمان را خواهیم ساخت/ در اولین فرصت از مدال آوران تجلیل می کنیم/برخی دوستان سطح رقابت ها را ضعیف جلوه دادند

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۲۶۶

مشاور وزیر کار و تعاون و مدیر کل حوزه وزارتی گفت: برای برگزاری رقابت های کارگری در آسیا و همچنین بین کشورهای اسلامی برنامه داریم.

به گزارش ایلنا، دکتر ابراهیم صادقی فر در نشست خبری با اصحاب رسانه پس از رقابت های جهانی لتونی که با درخشش کارگران ورزشکار ایرانی همراه بود اظهار داشت: ابتدای کار به جامعه کار و کارگری این نشان های غرور آفرین را تبریک می گویم. این نتایج در سال اقتصاد مقاومتی به دست آمد که به خاطر تحریم ها بیشتر درگیر کار بودیم.

وی در ادامه افزود: تعداد نفرات را سه برابر کردیم و این نشانگر این است که عزم ما هم سه برابر شده است. نگاه ما صرفا گرفتن مدال نبود بلکه می خواستیم در ابتدا روحیه و نشاط را به کارخانه اضافه کنیم. هر یک دلاری که برای نشاط کارگر هزینه شود 15 دلار، یعنی 15 برابر بازمی گردد. چند کار را به صورت همزمان انجام دادیم و ورزش را هم به صورت حریف ای پیگیری کردیم. فدراسیون ما یکی از فدراسیون ها سر پا هست که تقریبا به صورت خودگردان اداره می شود و نیاز چندانی به بودجه دولت ندارد. ما 250 مجموعه ورزشی به صورت جدی در اختیار داریم که به کارگران سرویس می دهد و مطمئن باشید این عددبالاتر خواهد رفت.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار در ادامه خاطرنشان کرد: سیاست گذاری های خاص خودمان را برای موفقیت در زمینه ورزش کارگری داشتیم. اساسنامه را با تغییراتی مواجه کردیم. در رقابت های جهانی لتونی نتایج خوبی کسب کردیم. این را فراموش نکنید که تیمهایی چون ذوب آهن و نفت هم در لیگ برتر مربوط به وزارت خانه ما می شوند و این نشان می دهد ما نگاه حرفه ای هم به ورزش داریم. ان شالله در ادامه فعالیت ما بیشتر خواهد شد. جا دارد همین جا از دکتر ربیعی، وزیر محترم تشکر کنم.

وی درباره انتقاد برخی به پایین بودن سطح بازی ها بیان داشت: برخی از دوستان کم لطفی کردند و سطح این رقابت ها را ضعیف جلوه دادند. سعی کردند به این رقابت ها نگاه تفریحی داشته باشند. ما نظر آنها را به دیده منت می گذاریم اما آنچه مهم است انگیزه و شور و نشاطی است که به جامعه کار و کارگر داده شده است. وقتی یک کشور در یک رشته 18 تیم دارد نشان می دهد که نگاه صرفا ورزشی نبوده است.باید به رشته های بومی بیشتر بپردازیم. رشته هایی چون او اسپورت و ... که با مردم ایران در مناطق مختلف عچجین هستند می توانند بسیار کارآمد باشند و باید به آنها بیشتر بپردازیم. در مجموع باید بگویم سطح مسابقات با توجه به حضور 40 کشور خوب بود.

وی در ادامه افزود: برنامه داریم تا این رقابت ها را در آسیا و حتی بین کشورهای اسلامی ترویج دهیم و برپا کنیم. متاسفانه در این دوره از رقابت ها و در برخی از رشته ها که می توانستیم به نتایج ایده آلی برسیم با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس روبرو شدیم و برای اینکه نشان بدهیم از مواضع خود کوتاه نمی آییم مقابل آنها به میدان نرفتیم.

مشاور وزیر کار درباره حضور بانوان و نتایج خوبی که در این زمینه کسب شد تصریح کرد: نسبت به دوره قبل حضور بانوان بهتر بود. استقبال خوبی هم از طرف بانوان صورت گرفت و حدود 12 مدال هم در این قسمت کسب شد. در برخی از رشته ه هم بدشانس بودیم. مثلا در شطرنج اگر آن قرعه به ما نمی خورد انتظار نتایج خیلی خوبی را داشتیم. در بخش بانوان نگاه وزارت تعاون بسیار شفاف است. در مجموع وزارت خانه حدود هزار و خرده ای خانم در بخش های مدیریتی مشغول هستند. بخش اعظم منابع انسانی ما را خانم ها تشکیل می دهند. سرکارخانم ملاوردی هم تشریف داشتند و بحث های تخصصی ورزش کارگری را دنبال کردند. ما نوید این را می دهیم که در دوره های آتی حضور بانوان پررنگ تر خواهند بود. با این حال در برخی رشته ها محدودیت و معذوریت داریم.

وی درباره زیرساخت ها در رابطه با ترویج ورزش کارگری گفت: بعد از انتخاب تیمها با قدرت و دقت بیشتری در رقابت ها شرکت می کنیم. در کنار این مسابقات به هدف اصلی خود هم نگاه ویژه داریم. باید ورزش به دل کارخانه برود. باید زیرساخت ها را افزایش دهیم چرا که تاثیر زیادی در کار و تولید دارد. باید در 8 ساعت کار، کارگر ما راندمان بالایی داشته باشد.

صادقی فر درباره درخشش و مدال آوری یک جوشکار اذعان داشت: امسال یک خبر خوشحال کننده برای ما این بود که یک جوشکار موفق شد در این رقابت ها شرکت کند و چند مدال کسب کند. می دانید که هر کسی که دفترچه بیمه تامین اجتماعی داشته باشد کارگر محسوب می شود. اسم این کارگر را نمی برم چون می خواهیم او را سورپرایز کنیم و مجسمه اندیشه اش را بکشیم. پیش از این برای اقای عالی نسب مجسمه ای از طرف جناب وزیر تقدیم شد و این بار هم می تواند این اتفاق برای این جوشکار رخ دهد.

وی درباره حامیان مالی کاروان ایران و اینکه ایا این حامیان از امتیاز ویژه ای برخوردار هستند یا خیر خاطرنشان کرد: از دوستان مان در این باب تشکر می نیم. آنها در بحث اعزام خیلی کمک کردند. قانون خیلی از موارد را باز گذاشته است. آنهایی که به ورزش بپردازند تخفیفاتی دارند. ما قانون گذار نیستیم اما قانون گذار می تواند در بحث بودجه تخفیفاتی را برای این دوستان قائل شود.

مشاور وزیر درباره احتمال میزبانی رقابت های جهانی توسط ایران بیان داشت: اگر محدودیت نداشته باشیم پتانسیل میزبانی را داریم. شهرهایی مانند تهران و تبریز ظرفی برگزاری این رقابت ها را دارند. در حوزه اسیا و کشورهای اسلامی فعالیت هایی را انجام داده ایم و منتظر این هستیم تا محقق کنیم.

وی درباره تعامل با وزارت ورزش تصریح کرد: از دکتر شعبانی بهار معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تشکر می کنم که همراه کاروان تیم به لتونی رفتند. در خصوص مسابقات کشوری هم باید بگویم که فدراسیون می خواست این رقابت ها را برگزار کند اما برخی از تیمهای عنوان دار می خواستند خودشان به صورت تیمی شرکت کنند و از نفراتی هم در تیمهای خود استفاده کردند.

صادقی فر در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه مراسم تجلیل از مدال آوران و همچنین پاداش های این ورزشکاران چه زمانی برگزار و پرداخت خواهد شد و به اصطلاح دستمزد کارگر قبل از خشک شدن عرق روی صورتش پرداخت خواهد شد یا خیر گفت: مثال بسیار خوبی زدید. ما قبل از اعزام فکر این مساله را کرده بودیم. در اولین فرصت در مراسمی از مدال آوران و کسانی که می توانستند مدال آوری کنند اما با نماینده های رژیم اشغالگر روبرو شدند طی یک دو هفته آتی تجلیل خواهد شد. ان شالله در اولین فرصت این مراسم با حضور مقامات ارشد برگزار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز