خبرگزاری کار ایران

بازیکنان پرسپولیس به دنبال یک پاسخ قاطع به کارلوس کی‌روش

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۶۹۷

فراتر از همه انتقادهایی که به انتخاب‌های کارلوس کی‌روش وارد است، باید از خودمان بپرسیم که دور ماندن شاگردان برانکو از تیم‌ ملی چقدر به سود پرسپولیس است و چقدر به این تیم آسیب می‌زند؟ بزرگترین آسیب، همان شوکی است که فهرست تازه سرمربی تیم‌ ملی به روح و روان پرسپولیسی‌ها وارد کرده و به همان اندازه که ذهن آنها را درگیر کرده است، روی عملکردشان هم تاثیر می‌گذارد.

به گزارش ایلنا، درست است که بازیکنان پرسپولیس سکوت را به اعتراض ترجیح داده‌اند اما بدون شک در ذهن خودشان با این پرسش تکراری که «چرا دعوت نشدیم؟» درگیرند و این یعنی برانکو در روزهای باقیمانده تا بازی سخت و سرنوشت‌ساز برابر الدحیل، نیاز به یک انرژی مضاعف دارد برای بازیابی روحیه آسیب‌دیده شاگردانش. پرسش بعدی این است که خود بازیکنان پشت خط مانده چه وظیفه‌ای دارند و چگونه می‌‌توانند از این شوک به سود خودشان استفاده کنند؟ جز تلاش دوچندان و روحیه گرفتن از تصور دومین صعود متوالی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان راهی پیش‌رویشان نیست.

 البته همه چیز چهره قشنگ‌تری داشت اگر مثلا کارلوس کی‌روش با این توجیه شفاف که به خاطر بازی‌ دشوار پرسپولیس برابر الدحیل  یا حتی استقلال برابر السد، این اردو را بدون بازیکنان آنها برگزار می‌کرد اما خب آقای سرمربی ترجیح داد از تیم برانکو فقط علیرضا بیرانوند را دعوت کند که دلیلش هم حتما برای خود او قانع‌کننده است.

حالا که این اتفاق رخ نداده، همه چیز افتاده گردن پرسپولیسی‌ها. آنها نه تنها در حساس‌ترین شرایط ممکن حسرت پیراهن تیم ‌ملی را به دوش خواهند کشید، بلکه باید با تلاش برای صعود در لیگ قهرمانان و موفقیت دوباره در لیگ برتر خود را و توانایی‌هایشان را به سرمربی تیم‌ ملی ثابت کنند. نتیجه‌اش می‌شود چند برابر شدن روحیه پرسپولیس و موفقیت این تیم محروم و دست و پا بسته با تلاش دوچندان بازیکنانش. این همان سودی است که پرسپولیس از دعوت نشدن بازیکنانش به تیم‌ ملی خواهد برد اگر کمی باهوش باشد.

در واقع فهرست برگزیده کارلوس کی‌روش بزرگترین شوک را در حساس‌ترین شرایط ممکن به تیم برانکو وارد کرد اما این برانکو و شاگردانش هستند که باید با استفاده از این شوک و این اتفاق منفی، بازی را به سود خودشان برگردانند.

یک برداشت مثبت، حفظ روحیه و افزایش جاه‌طلبی در کنار یک نمایش فنی بی‌نقص در بازی برگشت با الدحیل همان چیزی است که پرسپولیس و پشت خط مانده‌هایش برای زنده ماندن به آن نیاز دارند که این همزمانی اگر با شکست الدحیل و صعود دوباره‌ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان همراه شود، باید ممنون باشیم از سرمربی تیم ‌ملی به خاطر نادیده گرفتن شاگردان برانکو.

پس چه بهتر که مرثیه‌سرایی را همین امروز تمام کنیم. البته مدعیان پرسپولیسی تیم‌ ملی خودشان اعتراضی نداشتند و حداقل اینکه اعتراض‌شان را به زبان نیاوردند، همانطور که باشگاه و برانکو از آنها خواسته بودند. به جای آنها، پیشکسوتان پرسپولیس فریاد اعتراض سر دادند که بحق هم گفتند اما چه سود که گفته‌هایشان برای رسیدن هیچ بازیکنی به تیم‌ ملی پل نخواهد شد.

معترضان بعدی، هواداران پرسپولیس بودند که به ناگهان فضای مجازی پر شد از فریادهایشان. دلخوری آنها هم از دعوت نشدن شاگردان برانکو به تیم ‌ملی بود که باعث شد علیه کی‌روش کمپین راه بیندازند و به تلاش برای تخریب پرسپولس متهمش کنند. آنها کی‌روش را دشمن شماره یک پرسپولیس و برانکو لقب دادند و مدعی شدند که هدف او تحقیر تیم برانکو بوده و علیرضا بیرانوند را هم اگر دعوت کرده، به دلیل بی‌جانشین بودن او است.

درست یا غلط، کی‌روش انتخاب‌هایش را کرده و چه بهتر که پرسپولیسی‌ها به جای حسرت خوردن و درگیری با آنچه دلیل دعوت نشدن‌شان عنوان شده، برای بهره‌برداری مثبت از این اتفاق تلخ و اثبات خودشان به سرمربی تیم‌ ملی تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز