خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل مطرح کرد:

اعلام آمادگی اردبیل جهت میزبانی جشنواره زمستانی «چارسوق»

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۲۵۱

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این استان آماده میزبانی جشنواره زمستانی چارسوق است.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در جمع خبرنگاران گفت: استان اردبیل توانمندی میزبانی جشنواره ملی زمستانی چارسوق با حضور تمامی استان ها را دارد.

وی یادآور شد: اردبیل توانسته دو مراسم شب فرهنگی موفق را در قالب جشنواره ملی چارسوق برگزار کند و در نهایت نیز دو رتبه برتر به این استان اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: با توجه به قابلیت های گردشگری زمستانی اردبیل، این استان توان برگزاری جشنواره ملی چارسوق با محوریت گردشگری زمستانی را دارد.

به گفته فلاحی 31 استان می توانند با حضور در این استان برنامه های شاد اجرا کرده و توانمندی های خود در حوزه گردشگری زمستانی را معرفی کنند.

وی متذکر شد: اجرای برنامه های متنوع از جمله جشنواره زمستانی در راستای تحقق ماموریت تکلیفی به این اداره کل در خصوص رونق زمستان بیدار اردبیل در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص روند انعکاس این جشنواره نیز می‌توان شرایطی فراهم ساخت تا جشنواره هر استان همزمان در استان اردبیل و استان مجری جشنواره از صدا و سیما انعکاس یابد.

میز توسعه گردشگری استان اردبیل تشکیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از شکل گیری اولین میز توسعه گردشگری این استان خبر داد.

فلاحی در این خصوص تصریح کرد: میز توسعه در واقع با هدف تبادل نظر در بین مسئولان متولی و فعالان حوزه گردشگری در فضای مجازی و همچنین در جلسات زمان بندی تشکیل شده است.

وی با تاکید به بررسی وضعیت درآمد استان اردبیل از محل گردشگری، افزود: در میز توسعه به دنبال تبادل نظر ایده های نو و خلاق جهت رونق گردشگری استان بر اساس افق «اردبیل 2020، بر قله گردشگری ایران» هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: تمامی رویدادهای ملی و بین المللی تا دست یابی به این افق تبادل نظر شده و به رونق گردشگری استان در تمام ابعاد از جمله طبیعت گردی، برگزاری مسابقات ورزشی، برنامه های حوزه فرهنگ و هنر و گردشگری سلامت تدبیر خواهیم کرد.

به گفته فلاحی تمامی برنامه‌ها و ایده‌ها با هدف دستیابی به افق توسعه گردشگری در جلساتی با حضور نخبگان و کارشناسان، مسئولان تشکل‌های صنفی و مردم نهاد و فعالان حوزه گردشگری تبادل نظر شده و چارچوب کلی احصا می شود.

وی تصریح کرد: بر خلاف قابلیت‌های متعدد اردبیل، این استان تاکنون به توسعه مطلوب در حوزه گردشگری دست نیافته و ضروری است با همکاری و همفکری تمامی حوزه‌ها، گردشگری اردبیل را به جایگاه مطلوب رساند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواستار مشارکت و همفکری کارشناسان و فعالان حوزه گردشگری در تحقق اهداف میز  گردشگری استان شد.

ورودی مسافران خارجی به اردبیل 51 درصد افزایش یافت

فلاحی از رشد 51 درصدی ورودی مسافران خارجی به این استان در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی با اعلام این خبر تصریح کرد: در پنج ماهه نخست امسال 239 هزار و 455 نفر مسافر خارجی از مرز بیله سوار وارد  استان اردبیل شده اند.

فلاحی افزود: این رقم رشد 51 درصدی ورود مسافر خارجی را نشان می دهد و این در حالی است که ورود مسافر ایرانی با کاهش شش درصد همراه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله سوار مجموع ورودی مسافران ایرانی و خارجی از پایانه مرزی را 289 هزار و 143نفر برشمرد و افزود: از این تعداد 49 هزار و 688نفر مسافر ایرانی است.

فلاحی متذکر شد: مجموع ورودی مسافران ایرانی و خارجی از پایانه مرزی بیله سوار در پنج ماهه نخست امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 37 درصد رشد یافته است.

وی مجموع تردد پایانه در مدت زمان ذکر شده را نیز 555 هزار و 310 نفر عنوان کرد و بیان داشت: این رقم نیز به نسبت مدت مشابه سال گذشته 38 درصد رشد را نشان می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز